عضو کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون شوراهای مجلس از برنامه‌های مجلس برای حل مشکلات فعالین صنعت طلا و جواهر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 22 November 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محمدرضا صباغیان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده مجلس شورای اسلامی در راستای عدم نظارت بر قیمت‌گذاری و فروش محصولات، گفت: با توجه به اینکه مشکلات عمده بازار کنونی عدم نظارت بر قیمت‌گذاری و فروش محصولات است، لذا مجلس شورای اسلامی برای فعال کردن نهادهای نظارتی در این راستا اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی افزود: درواقع با توجه به اینکه برخی از افراد در این راستا سوءاستفاده می‌کنند؛ لذا مجلس شورای اسلامی تاکنون به‌نوعی بر دولت فشار آورده تا تیم اقتصادی خود را تغییر دهد؛ چنانچه تاکنون تغییر وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی از نمونه‌های بارز این اقدامات است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باوجود اینکه تیم اقتصادی دولت تغییر کرده و در این راستا سیاست‌های جدیدی را پیش‌گرفته؛ اما هنوز نتیجه ملموسی حاصل نشده است. مجلس تلاش می‌کند تا گره‌های قانونی که در این مسیر وجود دارد را رفع کند.

صباغیان تأکید کرد: در حقیقت تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با نظر رهبری در همین راستا شکل گرفته است تا تصمیمات در زمینه اقتصادی با همکاری مجلس، دولت و قوه قضائیه گرفته شود و مسائل بیش از بیش حل و مرتفع شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده مجلس شورای اسلامی در راستای مشکلات صنف طلافروشان استان یزد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه ۹۰ درصد کارگاه طلاسازی استان تعطیل شده‌اند، مجلس برای مالیات ارزش‌افزوده طلافروشان استان اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود دارد. در این راستا طرحی در مجلس رأی آورده است تا مشکلات طلافروشان حل و مرتفع شود.

وی در پایان یادآور شد: مجلس شورای اسلامی درصدد است برای کاهش مشکلات طلافروشان، فقط در مرحله فروش مالیات از آن‌ها مالیات گرفته شود و این اخذ مالیات در چند مرحله حل شود؛ همچنین درصددیم تا در آخرین مرحله مصرف‌کننده مالیات را بپردازد تا مشکلات طلافروشان حل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار