رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ۱.۱ میلیون چک در مهر برگشت خورد/استیضاح وزیر ورزش و جوانان کلید خورد/واردات ۶۳۷ تن سس کچاپ (گوجه فرنگی) به ایران! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 21 November 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تکذیب یک شایعه درباره "کارگزاران"

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حزب کارگزاران همچنان در شورای عالی سیاستگذاری حضور خواهد داشت.حسین مرعشی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در واکنش به شایعات مربوط به خروج حزب کارگزاران سازندگی از شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: حزب کارگزاران همچنان در شورای عالی سیاستگذاری حضور خواهد داشت و نمی‌خواهیم از ائتلاف اصلاح‌طلبان خارج شویم.وی در خصوص عدم حضور نماینده این حزب در نخستین جلسه شورای عالی سیاستگذاری گفت: نماینده حزب کارگزاران آقای یدالله طاهرنژاد خواهند بود که در جلسه نخست سفر بودند و امکان حضور نداشتند.مرعشی ادامه داد: البته بنده دیگر حضور نخواهم داشت اما خانم فرزانه ترکان نیز به عنوان عضو حقیقی از حزب ما در این جلسات شرکت می‌کنند.

باهنر: دندان رقابت با اصلاح‌ طلبان را نکنده‌ایم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه توصیه‌هایم درمورد لزوم حمایت از دولت و جریانات سیاسی دلیلی بر این نیست که دندان رقابت را کنده‌ایم،‌ گفت: با طیف اصلاح‌طلب اختلاف نظر داریم اما می‌گویم رقابت را برای زمان رقابت بگذاریم و ۳ یا ۶ ماه مانده به انتخابات بجنگ تا بجنگیم.جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه توصیه‌هایم درمورد لزوم حمایت از دولت و جریانات سیاسی دلیلی بر این نیست که دندان رقابت را کنده‌ایم،‌ گفت: با طیف اصلاح‌طلب اختلاف نظر داریم اما می‌گویم رقابت را برای زمان رقابت بگذاریم و ۳ یا ۶ ماه مانده به انتخابات بجنگ تا بجنگیم.محمدرضا باهنر گفت: الان موقع درگیری با دولت نیست و نه تنها کسانی که از دولت حمایت کرده‌اند نباید درگیر شوند، حتی به رقبای دولت هم بارها از رسانه‌ها و موضع‌گیری‌هایم اعلام کرده‌ام که وقت مقابله با دولت، الان نیست. حتی بعضی‌ها سوال می‌کنند که انتخابات ۱۴۰۰ و مجلس چه می‌شود؟اصلاً الان وقت کشاندن این مسائل به رسانه‌ها نیست چون دولت هنوز بیش از دو سال زمان دارد و زمان حساسی هم هست. نمی‌خواهم بگویم بحران است ولی بالاخره یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما طراحی شده و در کنار آن چیزی که لمس نمی‌شود و اهمیتش شاید بیش از جنگ اقتصادی باشد، «جنگ رسانه‌ای» است.

اقدام جالب یک امام جمعه

امام جمعه شهر بهاباد یزد از نیروی انتظامی به دلیل جریمه شدن خودرو خود توسط افسر راهنمایی و رانندگی قدردانی کرد.در نامه حجت الاسلام 'علی اکبر ابراهیمی بشکانی' که برای فرمانده انتظامی این شهرستان ارسال شد و در شبکه های اجتماعی استان یزد بازتاب داشت از افسری که خودرو وی را بعلت تخلف، جریمه کرده است تقدیر شده است.امام جمعه بهاباد در نامه خود از اینکه مامور راهنمایی و رانندگی بدون توجه به جایگاه افراد به وظیفه قانونی خود عمل کرده تقدیر شده است.وی اظهار امیدواری کرده 'با آگاهی از قانون، از این به بعد هیچ تخلفی برای بنده تکرار نشود'.بهاباد با 20 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است.

۱.۱ میلیون چک در مهر برگشت خورد

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بالغ بر ۸.۹ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٩٣٦ هزار میلیارد ریال در مهرماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۸.۱ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۳.۱ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٥١٨ هزار میلیارد ریال مبادله شد. حدود ۱.۱ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ١٤٠ هزار میلیارد ریال در مهر ماه ١٣٩٧ در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۴.۳ درصد و از نظر ارزش ۹۴.۴ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است./خبرآنلاین

استیضاح وزیر ورزش و جوانان کلید خورد

«سعیدی»نایب رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. این طرح که توسط جمعی از نمایندگان تهیه شده است، در حال حاضر در صحن علنی مجلس در حال جمع آوری امضا است. ازجمله محورهای طرح می‌توان به سوءمدیریت در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد، پس از اخذ و جمع آوری امضا تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد تا روال قانونی خود را طی کند./خانه ملت

واردات ۶۳۷ تن سس کچاپ (گوجه فرنگی) به ایران!

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۶۳۷ تن سس کچاپ گوجه فرنگی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.بر اساس واردات این حجم سس گوجه به ایران، ۸۸۳ هزار و ۸۱۳ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۲۴ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. براساس این گزارش سس گوجه فرنگی از کشور‌های آلمان، ایتالیا، تایلند و هلند وارد ایران شده است./میزان

کارگران دیگر قدرت خرید ندارند

خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: درصورت پیگیری حقوق کارگران شاهد هجمه از سوی برخی کارفرمایان هستیم. برای اینکه یک کارگر بتواند حداقل 50 درصد نیازهای خود را تامین کند باید ماهیانه بالای 3 میلیون دریافتی داشته باشد. اگر امروز درخواست افزایش حقوق وکمک به معیشت کارگر را داریم دلیل بر درخواست افزایش حقوق نیست بلکه به دنبال جبران حداقل‌ها هستیم. جامعه کارگری با وجودمشکلات همچنان پشتیبان نظام بوده و اجازه سواستفاده به دشمن را نداده و نمی‌دهد، درعین حال اجازه تضعیف حقوق کارگران را نخواهیم داد./تسنیم

عارف جایگاه ریاست جمهوری ندارد

روزنامه قانون باتیتر "انحراف انتخاباتی" می‌نویسد :الیاس حضرتی نماینده مردم تهران مدعی شده آقایان جهانگیری و عارف درسال 1400 کاندیدا خواهند شد! افرادی که اگر همین امروز نیز یک نظرسنجی ساده برای جایگاه‌هایی که هستند انجام شود، می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند. اسحاق‌ جهانگیری شاید در انتخابات سال 96 به دلیل فرصت‌هایی که به وجود آمده بود و رویدادهایی که ایجاد شد می‌توانست رای به خود اختصاص دهد ولی با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه به وجود آمد و ناکارآمدی که ایجاد شد بی‌شک در میان بدنه اجتماعی و افکار عمومی هیچ جایگاهی دیگر ندارد.فرد دیگر یعنی محمدرضاعارف که الیاس حضرتی نام آن را به زبان آورده است نیز از همان ابتدا جایگاه یک کاندیدای ریاست‌جمهوری را نداشت و حمایت‌های بی‌مبنای برخی جریان‌های سیاسی از وی در انتخابات سال 92 سبب شد تا وی به این خیال دست پیدا کند که گویی می‌تواند رای بدنه اجتماعی را به خود اختصاص دهد. به نظر می‌رسد نام این دو نفر به عنوان اسامی بی‌کاربرد از زبان حضرتی بیان شده است تا وی خط و مشی سیاسی خود را برای انتخابات سال 98 به نمایش بگذارد

مدیرعامل پرسپولیس حق امضاء ندارد

طبق مصوبه مجلس بازنشستگان از تاریخ ۲۶ آبان ماه مجوزی برای فعالیت در نهادهای دولتی ندارند و حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم یکی از مدیرانی است که این قانون شامل حالش می‌شود. بر این اساس حمیدرضا گرشاسبی از ۲۶ آ‌بان ماه دیگر در باشگاه پرسپولیس حق امضاء ندارد و تا زمان مشخص شدن قطعی وضعیتش ایرج عرب معاون پشتیبانی این باشگاه نامه‌ها و دستورات باشگاه پرسپولیس را امضاء می‌کند.

سه میلیون دلار جایزه آمریکا برای اطلاعات درباره یک ایرانی

آمریکا برای کسب اطلاعات درباره یک ایرانی به نام حسین احمد لاریجانی سه میلیون دلار جایزه تعیین کرد. او متهم به انتقال فن‌‌آوری از آمریکا به ایران و کاربست آن در کلاهک‌های انفجاری علیه نیروهای آمریکایی در عراق است. مقامات آمریکا می‌گویند که با سازماندهی لاریجانی شش هزار قطعه با کشتی به سنگاپور صادر شده‌اند، با این ادعا که قرار است در یک پروژه ارتباطات به کار گرفته شوند. اما این محموله سپس به ایران ارسال شده است. این قطعات در ایران در فن‌آوری‌های نظامی‌ای به کار رفتند که میان سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ علیه نیروهای نظامی آمریکا و ائتلاف نظامی در عراق استفاده شدند. اف‌بی‌آی می‌گوید از بررسی اجزای کلاهک‌های انفجاری دست‌سازی که در آن زمان منفجر نشده بودند، مشخص شده است که قطعات آن ساخت آمریکا بوده‌اند. کارشناسان پلیس فدرال اف‌بی‌آی می‌افزایند که حدود ۶۰ درصد انفجارها علیه نیروهای آمریکایی در عراق و کشته‌های ناشی از آن در اثر این کلاهک‌ها بوده است./ دویچه وله

تحلیل کوتاه سیدمحمدعلی ابطحی از بیانیه ترامپ

ترامپ بعد از دریافت گزارش سلاخی خاشقچی توسط سعودی ها در بیانیه کوتاهش چند کار مهم کرد: به «نیشن » ایرانی حمله کرد وملت ایرانی را تروریست خواند. یک ملت متمدن را در مقابل خودش قرار داد. به کل دنیا فهماند که حقوق بشر در منطق آمریکای ترامپ کشک است. به کشورهای ناقض حقوق بشر کمک کرد تا بتوانند با خیال راحت و بدون نگرانی جنایت کنند. ضربه اساسی به اعتبار تاریخی خودِ آمریکا وارد کرد که خیلی ها آن را مهد دموکراسی می دانستند. اعتبار دموکراسی خواهی آمریکایی را خیلی ارزان در مقابل پول سعودی ها فروخت.

واعظی: اذن زنگنه از رهبری برای بکارگیری کرباسیان

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره انتصاب کرباسیان در شرکت ملی توسط وزیر نفت بیان کرد: شرکت نفت جای بسیار مهمی است و همواره نظر نظام این بوده است که فرد توانمند در این شرکت کار کند، زیرا در حال حاضر شرایط بسیار سخت و پیچیده بوده و باید نفت را صادر کنیم. وزیر نفت برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است. کرباسیان در دوره وزارت اقتصاد و گمرک عملکرد بسیار خوبی داشته است و نظر رئیس‌جمهور و دولت و حتی من شنیده‌ام نظر دفتر رهبری این است که اگر کسی برای کشور زحمت بکشد و صادقانه کار کند باید حکومت و دولت قدردان وی باشد. واعظی در پاسخ به این پرسش که زنگنه از چه کسی برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است گفت: از رهبری اذن گرفته است.

توضیح و فتوای دیگر آیت الله مکارم شیرازی درباره ترمیم بکارت

دفتر ایت الله مکارم شیرازی درباره یک فتوا توضیحی منتشر کرد.متن توضیح که در سایت ایشان منتشر شده به این شرح است: اخیرا برخی از نا آگاهان یا مغرضان در فضای مجازی فتوایی از آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره ترمیم بکارت نقل کرده بودند که توأم با تحریف و خلاف گوئی بود.ایشان در توضیح مطلب فرمودند؛ اصل مطلب چنین بوده که از ما سوال کرده بودند:اگر دختری به هر دلیل بکارت خود را از دست داده باشد و آگاه شدن اقوام جان او را به خطر اندازد و ممکن باشد که منتهی به خون ریزی شود، آیا اجازه ترمیم به او می دهید؟ما در جواب گفته ایم: اگر کار به اینجا برسد از باب ضرورت و برای حفظ جان مسلمان ترمیم جایز است.

جنتی: اگر نیروی انتظامی نبود، براندازان در دی ماه ۹۶ انجام می‌شد

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به آشوب‌های دی سال گذشته گفت: تلاش‌های نیروی انتظامی توانست این غائله را جمع و با آشوب‌طلبان برخورد کند تا اوضاع به امنیت، آرامش و ثبات برسد.اگر خدمات نیروی انتظامی نبود، کارِ براندازان و آشوب‌طلبان عملی می‌شد اما در درجه اول به لطف خداوند متعال، و در درجه بعدی نیروی انتظامی نیز به عنوان ابزار مقدرات الهی که جزء نیروهای الهی هستند، نگذاشت چنین اتفاقی روی دهد.

برانکو حرفش درباره اخراج کی‌روش را تکذیب کرد

صبح امروز (چهارشنبه) مصاحبه‌ای در یکی از سایت‌های کرواسی به نقل از برانکو ایوانکوویچ منتشر شد که در آن به نقل از سرمربی پرسپولیس عنوان شده بود که "کی‌روش متوجه شده که غیر از من، کرانچار یا وینگو بگوویچ هم نمی‌توانند فوتبال را به دیگران بفروشند. در ایران فقط مربیان کروات موفق بوده‌اند (استانکو، تومیسلاو ایوویچ، میرسلاو بلاوژیچ، زلاتکو کرانچار، فرانچیچ، وینگو بگوویچ و میاچ) مربیان دیگری هم مثل مصطفی دنیزلی یا جان توشاک و خیلی‌های دیگر هم بوده‌اند که موفق نبودند و اخراج شده‌اند. فکر می‌کنم کی‌روش هم همین طور باشد". در همین رابطه برانکوایوانکوویچ در گفت‌وگو با ایسنا، با رد اظهارات منتسب به وی درباره جمله "کی‌روش بدون کسب موفقیت اخراج می‌شود،" گفت: من هیچ‌وقت چنین اظهار نظری نکرده‌ام و هیچ‌وقت علیه کسی این‌چنین صحبت نمی‌کنم.

حکم افشانی غیر قانونی اعلام شد

شجاع پوریان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خبر داد: سازمان بازرسی کل کشور به حکم افشانی برای پیرانی ایراد گرفته و اعلام کرده که خلاف قانون است. شجاع پوریان در نشست معارفه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت که بر اساس نظر سازمان بازرسی کل کشور، پیروز حناچی شهردار تهران دستور رسیدگی آن از سوی شجاع پوریان را صادر کرده است. بر همین اساس جلسه هیئت مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور شجاع پوریان تشکیل و طی آن خانم ندا شهرزاد، معاون فعلی برنامه ریزی سازمان ورزش که سابقه خوب و طولانی در این سازمان دارد به عنوان سرپرست سازمان انتخاب و حکم آن صادر شد که پس از نشست مشترک ایشان با شهردار تهران مراسم معارفه وی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار