دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با حضور هنرمندانی از استان های مختلف کشور شامگاه سه شنبه در گرگان مرکز استان گلستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۸۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 21 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ با حضور دکتر سید مناف هاشمی استاندارگلستان ، سفرا ، کارداران و رایزنان فرهنگی 12 کشور ، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، فرمانداران ، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان ، جمعی دیگر از مقامات و مسوولین کشوری و استانی، خبرنگاران بین المللی و ملی و حضور گرم مردم فرهنگ دوست ایران اسلامی آغاز شد.

 

حضور سفرا و کارداران فرصت مناسبی برای تبادلات بازرگانی، اقتصادی و گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام، گفت: حضور میهمانان خارجی و سفرا در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ظرفیتی برای ایجاد شرایط مناسب در تبادلات اقتصادی، گردشگری و بازرگانی است.

 

وی اظهارداشت: در نمایشگاه صنایع دستی این جشنواره از 27 استان کشور حضور دارند تا تولیدات خود را در معرض نمایش بگذراند. فروش این تولیدات گام موثری در تقویت اقتصادی هنرمندان این صنعت است.

 

وی افزود: در این جشنواره علاوه بر بخش نمایشگاهی صنایع دستی،بوم گردی،غرفه سوغات و موسیقی اقوام نیز حضور دارند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان داشت: در حوزه بوم گردی حضور روستاهای هدف گردشگری امکان معرفی قابلیت های گردشگری روستاها و بوم گردی های گلستان و سایر استان های کشور را فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: برترین های گروه موسیقی اقوام مختلف با حضور خود شب های بیاد ماندنی را برای تک تک مردم گلستان به ارمغان دارد.

 

کریمی گفت: در این جشنواره 40 خبرنگار از مهمترین شبکه های خبری داخلی و خارجی براد انعکاس و پوشش خبری و معرفی ظرفیت های استان شرکت کردند.

 

وی یادآور شد: بخش دوم جشنواره از 4 آذرماه در گنبدکاووس برگزار می شود. اد تعامل و همکاری مسئولان و مدیران اجرایی در برپایی این جشنواره قدردانی می شود. گروه آیینی تبریز از آذربایجان شرقی، گروه آوای موج از بوشهر، گروه سراب جهان بین از چهارمحال بختیاری، گروه نوای کویر خاوران از خراسان جنوبی، گروه چیکسای ازخراسان شمالی، گروه گلشن از خراسان رضوی، گروه میسان از خوزستان، گروه آبیدر از سنندج، گروه کوردوان از کردستان، گروه تلار از گیلان، گروه سپهوند از لرستان، گروه آوای تبری از مازندران، گروه هالای از مرکزی و گروه های قزلباش، کتول، ترکمن، سیستانی، بلوچ و للوا از استان گلستان به اجرا در جشنواره دوازدهم می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار