تابناک:شاید دیگر همه مدیران و مسئولان و افرادی که به اصطلاح خادم معرفی می شوند، فهمیده باشند که اصفهان باید از یک قطب صنعتی به یک قطب گردشگری تبدیل شود و دیگر زمان آن رسیده که اصفهان را فقط به اسم نصف جهان بخوانند، به بیان بهتر باید گفت زمان آن رسیده که اصفهانی ها نان و تره خوردن را کنار گذاشته و با تکیه بر داشته های چند صد ساله خود، نان و کره بخورند.
کد خبر: ۶۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 29 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان، شاید دیگر همه مدیران و مسئولان و افرادی که به اصطلاح خادم معرفی می شوند، فهمیده باشند که اصفهان باید از یک قطب صنعتی به یک قطب گردشگری تبدیل شود و دیگر زمان آن رسیده که اصفهان را فقط به اسم نصف جهان بخوانند، به بیان بهتر باید گفت زمان آن رسیده که اصفهانی ها نان و تره خوردن را کنار گذاشته و با تکیه بر داشته های چند صد ساله خود، نان و کره بخورند.

آری اصفهان امروز، اصفهانی است که باید نامش در جهان به اندازه خودش طنین انداز باشد چرا که هیچ کم ندارد از آنچه که باید داشته باشد. در اثبات اصفهان امروز شاید بیان میدانی به اسم نقش جهان کافی باشد، چرا که سالیان سال است هر کس نقش جهان را دیده دیگر معیاری جز او برای نشان دادن تامل و زیبایی بیان نکرده است.

و حالا برای اصفهان امروز چیزی به اسم دیپلماسی از جنس فرهنگ و شهر یک الزام است، چرا که حرف اول برای اثبات اصفهان امروز را فرهنگ و تمدن شهری آن می زند. حال با وجود این تمدن و فرهنگ غنی، برای شناخت هر چه بهتر اصفهان امروز باید کوچکترین فرصت ها را غنیمت شمرد تا قدم به قدم در شناساندن و انتقال فرهنگ و تمدن اصفهان به جهان موفق بود؛ و آن زمان است که فرصت به اصفهان می رسد تا استفاده کند از آنچه که سال ها است داشته و از بهره گیری از آن بی بهره بوده.

و در شرایط فعلی یکی از همین فرصت ها پیشروی اصفهان است، فرصتی که هر چند خیلی ها به آن بی اعتنا بودند و برایشان با سایر رخدادها تفاوتی نداشته اما برای شهردار جدید اصفهان این فرصت رنگ دیگری داشته است. شاید برای جمالی نژاد که به تازگی کلید شهرداری را بر دست گرفته و شهریار اصفهان شده، این فرصت نه از حیث مسابقات فوتسال آسیا بلکه از حیث اصفهان امروز و دیپلماسی فرهنگی رنگین تر است.

در شرایط فعلی و با توجه به میزبانی اصفهان در جام فوتسال آسیا، این فرصت خوب به وجود آمده تا آنچه که مدیران این شهر بر آن تأکید داشته اند به ورزشکاران و حاضران انتقال داده شود تا شاید قدمی به سمت اصفهان امروز برداشته شود و مردم هر چه زودتر بتوانند محصول تبدیل اصفهان به یک قطب گردشگری را برداشت کنند.

هر چند که عده ای همانند گذشته می پرسند که مگر قرار است چه اتفاق خاصی رخ دهد؟! گذشته ها آمدند و هیچ نشد! حال هم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد... . این صحبت ها خیلی هم بی دلیل و غیر عقلانی نیست چرا که با نگاه به گذشته می توان به این نتیجه رسید که اصفهان در گذشته نیز چنین فرصت هایی را داشته اما آن گونه که باید از آن استفاده نکرده است.

اما نکته قابل توجه این است که عدم استفاده مناسب از فرصت های قبلی نباید مقدمه نابودی و از بین بردن فرصت های پیشرو باشد. مهم ترین نکته این است که برای تشکیل اصفهان امروز باید از کوچکترین فرصت ها بهره گرفت چرا که در حرکت قطار پیشرفت و توسعه، هر فرصت یک ایستگاه است و هر ایستگاه یک قدم تا پیشرفت.

http://www.imna.ir/images/docs/000198/n00198812-t.jpg

شنیده ها حاکی از این است که مدیران ورزشی اصفهان که شاید برایشان به واسطه تجربیات سابق چندان نگاه فرصت گونه به این اتفاق ورزشی معنایی ندارد، تأکید داشتند که شهردار توجه ویژه ای نسبت به تغییر وضعیت فعلی سالن مسابقات و محل برگزاری آن نداشته باشد اما جمالی نژاد با اشاره به اینکه مسابقات فوتسال آسیا یک فرصت برای اصفهان است تأکید داشته که این مسابقات باید در بهترین شرایط برگزار شود.

شاید به توان گفت که این نگاه ویژه شهردار به مسابقات آسیایی به این دلیل است که جمالی نژاد هر یک از این ورزشکاران را یک سفیر فرهنگی برای انتقال فرهنگ و تمدن اصفهان به جهان می بیند و امید به این دارد که برای قدم برداشتن در راستای تشکیل اصفهان امروز استفاده از کوچکترین فرصت ها، مهم ترین رسالت و وظیفه است چرا که هیچ اتفاق بزرگی رخ نمی دهد مگر اینکه از فرصت ها کوچک استفاده شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: شهر ، اصفها ، جمالی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار