معاون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان در جریان نشست خبری اصفهان گفت: با تلاش سازمان میراث فرهنگی امیدواریم روز اصفهان به ثبت ملی برسد.
کد خبر: ۶۸۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 19 November 2018

به گزارش تابناک : محمد عیدی معاون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان در جریان نشست خبری روز گرامیداشت اصفهان با اشاره به تلاش برای به ثبت رساندن «روز اصفهان» گفت:با تلاش سازمان میراث فرهنگی امیدواریم روز اصفهان به ثبت ملی برسد.

عیدی ادامه داد: نیاز فعلی ما صورت بندی شهری است که به بیش از حال حاضر فرهنگی باشد که نخست برای توده های مختلف جامعه زیست پذیر باشد، بعد از آن انسان پذیر سپس معنا گرا باشد؛ این سه مولفه باید با تاکید بر رابطه صحیح انسان و کالبد تعریف شود.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به این نقطه شهروندان و سازمان های مشارکت جو و مسئولیت جو را به همکاری دعوت می کنیم چرا تنها با مسئولیت پذیری می توان بسیاری از معضلات شهر را حل کرد.

معاون فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اظهار کرد: صدا و سیما مرکز اصفهان و حوزه هنری دو سازمانی هستند که به شکلی جدی در کنار شهرداری برای تحقق این امر حضور دارند.

وی با ذکر دلایل انتخاب اول آذر به عنوان روز اصفهان، توضیح داد: بنا به استنادات تاریخی اول آذر روز اصفهان بوده هرچند که اصفهان شناسان و دیگر متولیان امر با هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت ماه مخالفتی ندارند اما تاکید مسئولین بر گرامیداشت اصفهان در روز اول آذر است.

عیدی تشریح کرد: بنا برآنچه که گفته شد گرامیداشت اصفهان در روز های اول تا سوم آذر صورت خواهد گرفت که طی این سه روز حدود 74 برنامه از سوی شهرداری مرکزی اجرا می شود که مهمترین آن برنامه " میدان تا میدان" است که شامل برنامه ای شایسته از میدان امام خمینی تا میدان امام علی خواهد بود.

وی اظهار کرد: فلسفه برنامه "میدان تا میدان" به نمایش گذاشتن هنر های تاریخی اصفهان است و از طرفی این برنامه ها تلاشی خواهد بود برای شروع مشارکت های عمیق و گسترده نهاد های مدنی با شهرداری؛ در این برنامه تمامی گروه های تاتر خیابانی، همه هنرمندان و هنروران دخیل بوده و با محوریت بازار به اجرا برنامه می پردازند؛ این سلسله برنامه ها همانند دیگر برنامه های شهرداری به شکل مرکز-پیرامون انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بیان کرد: همچنین از قهرمانان پارا المپیک تجلیل خواهد شد و از سوی دیگر بسیاری از بازی های بومی همچون چوگان را بازسازی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: با تلاش سازمان میراث فرهنگی امیدواریم روز اصفهان به ثبت ملی برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار