مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز عملیات مرمت ایوان ضلع شمالی مسجد تاریخی امام اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 19 November 2018

به گزارش تابناک : فریدون اللهیاری اظهار داشت: با عنایت به اینکه از سال 1396 تا کنون بیش از 15 کارگاه مرمتی در مسجد امام اصفهان دائر شده بود، از هفته گذشته عملیات مرمت ایوان عظیم ضلع شمالی مسجد امام آغاز شد.

وی افزود: با توجه به نیازهای مرمتی، در سال گذشته عملیات مرمت تزئینات کاشیکاری و استحکام بخشی بخش پیشانی (نمای بیرونی) ایوان به اتمام رسید، بنابراین با توجه به اینکه بیش از چند دهه از مرمت کاشی‌های بخش داخلی این ایوان عظیم گذشته بود، عملیات مرمت کاشی‌های بخش داخلی ایوان از هفته گذشته توسط مرمتگران آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: این عملیات با هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد ریال شامل برچیدن کاشی‌ها، تمیزکاری کاشی‌های قدیمی و تزریق ملات در پشت کاشی‌ها و نصب مجدد آنها است.

وی تصریح کرد: این عملیات با توجه به ارتفاع 25 متری این ایوان و در بخش داخلی آن و در مساحتی بالغ بر 1500 متر مربع در سقف، بدنه و کف ایوان صورت پذیرفته و به جهت اینکه هم اکنون در فصل حضور گردشگران خارجی بسر می‌بریم، مرمتگران به جهت زیبائی شناختی فضای ایوان، کاشی‌ها را در ابعاد یک متر در یک متر از بدنه ایوان جدا کرده و پس از انجام عملیات مرمتی، مجددا آنها را نصب می‌کنند.

گفتنی است، در حال حاضر 5 کارگاه مرمتی برای مرمت میلیون‌ها قطعه کاشی که به طرز زیبائی این مسجد عظیم تاریخی را تزئین کردند در مسجد تاریخی امام اصفهان فعال است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار