مسئول کانون ‌های فرهنگی مساجد :
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی در توسعه پایدار جامعه می گوید: در حال حاضر 811 کانون مساجد در استان فعال است.
کد خبر: ۶۸۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 19 November 2018

حجت ‌الاسلام مصطفی گرجی اظهار داشت: از مجموع کانون ها 22 مورد تخصصی ، هفت مورد کانون مصلی، 16 مورد دانشگاهی، 6 خانه دیجیتال ، 51 خانه نور و 141 کتابخانه و بقیه کانون ها در زمینه سایر موارد فعالیت دارند.
وی از مسجد به عنوان پایگاه مقدس و وحدت بخش جهان اسلام یاد کرد و گفت: گرایش هرچه بیشتر به این مراکز مذهبی مصونیت بخش جامعه از انحراف است.
وی با بیان اینکه پایگاه های مساجد باید به ‌عنوان پایگاه انقلاب حفظ شوند و تمام نیازهای دینی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی جامعه از دل مسجد بیرون می‌آید، افزود: وجود مسجد در هر مکانی موجب رشد و تقویت باورهای دینی مردم شده است .
این مسئول فرهنگی ادامه داد: مساجد همواره از جایگاهی ارزشمند و تحول آفرین در عرصه روابط اجتماعی در اذهان مردم برخوردار است.
گرجی با اشاره به ادامه طرح تلاوت نور در مساجد تاکید کرد: در هزار و 300 مساجد استان در اجرای این طرح هرشب یک تا 2 صفحه قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء تلاوت می شود.
مسئول کانون مساجد استان همچنین با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی( 24 آبان تا اول آذر) خاطرنشان کرد: 141 کتابخانه در کانون های مساجد استان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در این کتابخانه ها 598 هزار و 693 نسخه کتاب برای مطالعه مردم وجود دارد که 46 هزار و 144 نفر عضو این مراکز فرهنگی هستند.
استان یزد همچنین 110 باب کتابخانه‌های عمومی با حدود 104 هزار نفر عضو دارد و افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار