یزد - ایرنا - امام‌جمعه ابرکوه گفت: مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برای ترویج فرهنگ و احیا وقف تلاش کنند، زیرا آثار این سنت حسنه برای همیشه در تاریخ به یادگار باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۶۸۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 19 November 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در دیدار با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه افزود: خروجی سنت حسنه وقف ، کمک به نیازمندان عمومی و جامعه است
وی ادامه داد: وقف صدقه جاریه است که نیاکان صالح به‌عنوان پشتوانه‌ای مستمر برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و مذهبی آن را انجام می‌دادند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با قدردانی از تلاش‌های مجموعه کارکنان اداره اوقاف اظهار داشت: وقف در تعالیم اسلامی و دینی ، ضامن گسترش عدالت و مساوات اجتماعی در بین مردم است .
رییس اداره اوقاف ابرکوه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره گفت : با فعالیت‌های فرهنگی تمایل مردم به ایجاد موارد وقف جدید نیز افزایش یافت و تاکنون 340 موقوفه در سامانه جامع اوقاف کشور به ثبت رسیده است .
سید محسن ابطحی اظهار کرد: تعداد رقبه های مرتبط با وقف این شهرستان از 800 مورد در سال 1396با 200 مورد افزایش ، امسال به هزار رقبه رسید.
وی با اشاره به اینکه اکثر قریب به‌اتفاق رقبه و موقوفه شهرستان، کشاورزی است افزود: با توجه به تداوم خشکسالی درآمد موقوفه ها در حوزه کشاورزی به 2 برابر افزایش‌ یافت و درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه‌خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگی دینی ، اجتماعی و خیریه می‌شود .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه افزود: امسال پنج مورد وقف جدید به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون ریال شامل 2 باب منزل مسکونی در روستای شمس‌آباد و ده عرب ، 24 ساعت آب کشاورزی روستای صفی‌آباد ، یک قطعه زمین به مساحت 483 مترمربع در ده عرب در سامانه جامع اوقاف کشور ثبت شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار