مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : ۶٠ درصد موقوفات استان اصفهان زمین‌های کشاورزی است و متاسفانه با توجه به خشکسالی‌ها تعطیل هستند.
کد خبر: ۶۸۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 17 November 2018
به گزارش تابناک : حجت الاسلام رضا صادقی صبح امروز در آیین تجلیل از یاوران وقف، اظهار کرد: یاوران وقف جز واقفین هستند،در جامعه اسلامی کسی نیست که بگوید از آثار وقف بهرمند نشده ام.
 
وی ادامه داد: نه تنها در دین اسلام بلکه در دیگر ادیان نیز وقف با واژه های گوناگون وجود داشته است. در همین اصفهان در کنیسه‌ای نیز وقفی وجود دارد که نیت واقف همچنان اجرا می‌شود. 
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، افزود: امیرالمومنین(ع) وقتی قناتی را وقف کردند جوهر و قلم و کاغذ خواستند و همان قنات را برای فقرا وقف کردند. گفته بودند وقتی نگاهم  به صورت فقرا افتاد شرم کردم که این قنات را برای خودم و فرزندانم بردارم. 
 
صادقی با اشاره به تاسیس انجمن یاوران و قف، گفت: رسانه‌ها می‌توانند به وقف کمک کنند ؛گرچه واژه وقف به طور مستقیم در قرآن نیامده اما ٧۴ مرتبه کلمه انفاق در قرآن آمده است. قرآن حتی گفته بهترین‌ها را وقف کنید، نه اینکه روغن ریخته را خرج امامزاده کنید. 
 
وی افزود: در سال جاری ١۶٧ وقف جدید با ارزش‌های بسیار بالا ثبت شده است. در این میان نقش بانوان در وقف بسیار روشن است که معمولا نیت‌های زیبایی نیز دارند. باید حق وقف و واقف را رعایت کنیم.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ادامه داد: چرا امروز وقف در خدمت علم و نخبگان نباشد؟! چرا وقف در خدمت کسانی نباشد که کتاب‌های نفیسی نوشته‌اند، اما هزینه چاپ آن را ندارند؟ چرا نباید وقف برای بهداشت و درمان، تولید علم و دانشگاه باشد؟
 
صادقی تصریح کرد: ۶٠ درصد موقوفات استان اصفهان زمین‌های کشاورزی است و متاسفانه با توجه به خشکسالی‌ها تعطیل هستند. در تلاش هستیم در بخش‌هایی با تغییر کاربری از انرژی خورشیدی استفاده کنیم. البته با وضعیت امروزی دلار کسی جرات سرمایه گذاری ندارد. با این حال نذورات امام زادگان ١۵ درصد افزایش و رشد داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار