مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت:بنیاد مسکن استان اصفهان در ابتدا معین بازسازی سرپل ذهاب بود اما پس از مدتی شنیدیم که به مرور، این وظیفه به سایر استان‌ها محول شده است.
کد خبر: ۶۸۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 17 November 2018

به گزارش تابناک : احسان‌اله رضاپور مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان در خصوص بازسازی‌های صورت گرفته در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: بازسازی‌های محول شده به بسیج سازندگی در مناطق روستاهای سرپل ذهاببه خوبی و به طور کامل انجام شد اما مشکلاتی در شهر وجود داشت، امکان ادامه کار را سلب کرد.

وی در ادامه افزود: مسکن‌های مددجویان بهزیستی که بازسازی و تکمیل آن به عهده سپاه بود، تکمیل و واگذار شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه بوروکراسی بی مورد در شهر سرپل ذهاب مانع از تکمیل مرمت و بازسازی می‌شود خاطرنشان کرد: این شهر با وجود گذشت یک سال از وقوع زلزله، هنوز شهردار ندارد و انجام چنین پروژه‌هایی در شهری که شهردار ندارد، ممکن نیست.

رضاپور اعلام داشت: وضعیت شهر از نظر ما نامناسب است و می‌طلبد که عزمی جهادی صورت پذیرد و پس از گذشت یک سال، به داد مردم رسیدگی شود.

وی همچنین تصریح کرد: سپاه وظیفه خود دانست که به حل این مسائل بپردازد و بارها پیام فرستاد که آماده خدمت‌رسانی به مردم است اما اعلام کردند که نیازی نیست و خودمان آن را انجام می‌دهیم.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: نظام مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن هنوز درگیری بوروکراسی هستند و موانع و مشکلات خودشان را دارند اما در روستاها، از نظر عمرانی و معیشتی وضعیت بهتری وجود دارد.

رضاپور متذکر شد: عدم وجود شهردار و به نتیجه نرسیدن دولت و شورای شهر برای انتخاب شهردار سرپل ذهاب باعث ایجاد یک به هم ریختگی شدید در این شهر شده و عدم وجود متولی شده است.

وی همچنین اعلام داشت: بنیاد مسکن استان اصفهان در ابتدا معین بازسازی سرپل ذهاب بود اما پس از مدتی شنیدیم که به مرور، این وظیفه به سایر استان‌ها محول شده است.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان در ادامه افزود: مشکلی که در روستاها نیز وجود داشت، همین مشخص نبودن استان‌های معین و تغییرات مکرر آن‌ها بود که کار را سخت می‌کرد.

رضاپور در پایان گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان، پیشنهاد ساخت 120 منزل مسکونی در سرپل ذهاب را داده بود اما هر چه تلاش شد، با این پیشنهاد موافقت نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار