رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۳۰ هزار نفری ثبت نام اتباع در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: پرونده ثبت‌نام برای اتباع در مدارس تا آذر و دی ماه باز است و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.
کد خبر: ۶۸۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 16 November 2018

به گزارش تابناک : غلامرضا کریمی در پاسخ به اینکه آیا پرونده ثبت نام اتباع در  مدارس بسته شده است؟ اظهار کرد:  اکنون هم هر شخصی مراجعه کند و شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند ثبت نام خود را انجام دهد.

وی افزود: معمولا برای اتباع، پرونده ثبت‌نام تا آذر و دی ماه باز  است و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد ثبت نامی‌های سال تحصیلی جاری گفت: تعداد دانش‌آموزان ما در سال تحصیلی گذشته ۴۵۰ هزار نفر بود که اکنون به ۴۸۰ هزار نفر رسیده است و تقریبا ۳۰ هزار مورد افزایش ثبت نام از ملیت‌های مختلف داشتیم که عمدتا افغانستانی بودند.

کریمی درباره بازماندگی از تحصیل در اتباع نیز اظهار کرد: در آمارهای جهانی از مجموع پناهندگان حدود ۶۰ درصد وارد مدارس می‌شوند، اما در ایران این آمار به ۸۰ درصد رسیده است و زمینه ورود به مدرسه فراهم است. با این حال عده‌ای بیرون از مدرسه می‌مانند که به وضعیت خانواده و ترس از حضور غیرقانونی و شناسایی شدن برمی‌گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار