رئیس هیئت ورزش نابینایان استان اصفهان گفت : زیر ساخت های نا مناسب و نداشتن پیست در رشته دوچرخه سواری از موانع ورزش نابینایان در اصفهان است.
کد خبر: ۶۸۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 15 November 2018

به گزارش تابناک : علی فیاض افزود: با توجه به اتمام بازی های پاراآسیایی جاکارتا، مجموعا 25 نفر اعزامی به این مسابقات داشته ایم که 13 نفر ازنابینایان و کم بینایان و 12 نفر جانبازان و معلولین و 7 نفر مربی و داور بوده اند.

وی در ادامه بیان داشت: 15.5 درصد از مدال آوری در این مسابقات متعلق به استان اصفهان  و دست آورد ورزشکاران اصفهانی 21 مدال ارزشمند بوده است.

رییس هیئت ورزش نابینایان استان اصفهان اظهار داشت: تعداد ورزشکاران کل استان اصفهان 8 هزار نفر است که 450 نفر آن ها به طور فعال در حال فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان اصفهان حائز رتبه دوم کشوری است.

وی در ادامه افزود: علت این که هیئت ورزش اصفهان در جایگاه اول نیست میزبانی های پیاپی  این هیئت در مسابقات کشوری بوده است.

علی فیاض با بیان این که در تیم ملی پاورلیفتینگ اعزامی به مسابقات جهانی 4 ورزشکار اصفهانی به همراه یک مربی اصفهانی وجود دارد اظهار داشت: همگی این ورزشکاران مدال آوران طلایی ایران هستند.

وی درمورد نحوه ی شناسایی ورزشکاران در سطح استان گفت: استعدادیابی ورزشکاران با هماهنگی آموزش و پرورش استان زیر نظر مربیان ورزش مدارس صورت می گیرد.

رئیس هیئت ورزش نابینایان استان اصفهان گفت: از مجموع 14 رشته ورزشی در حوزه نابینایان و کم بینایان 10 رشته آن در استان اصفهان وجود دارد که 8 رشته ورزشی به صورت فعال پیگیره می شود. این رشته ها شامل گل بال، جودو، دومیدانی، شطرنج، پاورلیفتینگ، فوتبال 5 نفره است که 4 رشته برای خانم ها و 5 رشته متخص اقایان می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: هیئت ورزش استان درصدد است که رشته دوچرخه سواری را نیز به مجموعه رشته های فعال در استان اضافه کند که متاسفانه در حال حاضر زیر ساخت های مورد نیاز از جمله پیست دوچرخه سواری، دوچرخه های دونفر و نبود مسیر های مناسب دوچرخه سواری معلولین در سطح شهر مانع فعالیت ورزشکاران این رشته در استان اصفهان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار