پس از برکناری سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن، فارس طی گزارشی عملکرد و حواشی پیرامون این مربی را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 15 November 2018

به گزارش تابناک : پس از جدایی امیر قلعه‌نویی از تیم ذوب‌آهن امید نمازی به‌ عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد؛ نمازی که در دوران فعالیت خود به‌ عنوان سرمربی جدید ذوب‌آهن نتایج خوبی را در کارنامه خود ثبت نکرد سرانجام از سمت خود برکنار شد.

سرمربی سابق ذوبی‌ها که پیش از ورود به این تیم نیز حواشی را در برداشت که در نهایت پس از 4 ماه با اردوی سبزپوشان خداحافظی کرد؛ فارس در گزارشی حواشی پیرامون نمازی و عملکرد وی را بررسی می‌کند.

حواشی زود‌تر از شخص نمازی به اردوی سبزپوشان ملحق شد

 

امید نمازی پیش از به‌ دست گرفتن هدایت سبزپوشان سه حاشیه اصلی را با خود در آغاز راه همراه کرد که آذری نیز بدرقه کننده حواشی‌های وی برای ادامه فعالیت این مربی بود؛ ابتدا آذری، نمازی را ایرانی‌الاصل و اصفهانی اصیل معرفی کرد اما پس از شروع فعالیت وی باشگاه ذوب‌آهن در یک حرکت گل به‌ خودی سرمربی جدید خود را متولد ایالات یوتا آمریکا نامید و صداقت حرف‌های آذری را زیر سؤال برد.

دومین حاشیه نمازی مجدداً به صحبت‌های آذری بازمی‌گردد، مدیرعامل این تیم برای جلب توجه هیأت مدیره باشگاه و روی کار آمدن سعید آذری وی را مورد اعتماد کیروش سرمربی تیم ملی دانستند؛ با گذشت چند ماه این حرف مدیرعامل ذوب‌آهن نیز زیر سؤال رفت و خبرهای خوبی از سابقه نمازی به‌گوش نرسید.

طی اخبارهای پیرامون نمازی دلیل جدایی وی از کادر فنی تیم ملی عدم رضایت کارلوس کیروش از روند فعالیت وی عنوان شد.

سومین حاشیه مربی دورگه ذوبی‌ها حضور رجب‌زاده به‌ عنوان کادرفنی این تیم بود؛ کاپیتان با سابقه ذوبی‌ها که بدون مدرک مربی‌گری یک راست از بازیکنی به مربی‌گری تغیر شغل داد نشان‌گر عدم عملکرد مثبت نمازی بود.

محمود یزدخواستی کارشناس فوتبال در خصوص حواشی انتخاب نمازی به‌ عنوان سرمربی‌گری ذوب‌آهن اذعان داشت: در ابتدا باید بگویم آذری بزرگترین اشتباه تاریخ ذوب‌آهن را مرتکب شد.

وی ادامه داد: آذری با توجیهات از خود ساخته نظر هیأت مدیره باشگاه را جلب کرد باعث شد نمازی هدایت این تیم را بر‌ عهده بگیرد حال خود آذری باید جوابگو باشد.

یزدخواستی ادامه داد: انتخاب نمازی به‌ عنوان سرمربی‌گری ذوب‌آهن یک ریسک بزرگ بود که به ضرر این تیم تمام شد؛ با توجه به نتایج کسب شده نمازی باید عنوان کنم انتخاب نمازی اشتباه بوده است.

نمازی تیم خود را هماهنگ نکرده رفت!

پس از حواشی‌های انتخاب نمازی عملکرد وی نیز خود حاشیه‌ساز بود؛ سرمربی سابق ذوب‌آهن که در هفته‌های نخست لیگ برتر نتایج ضعیفی را کسب کرد دلیل افت تیم خود را عدم هماهنگی میان بازیکنان و آماده نبودن آن‌ها معرفی کرد.

با گذشت 8 هفته نتایج این تیم بدون رشد روند نزولی را به‌ خود گرفت و ذوبی‌ها در بازی‌‌های خود هر هفته ضعیف‌تر هفته گذشته ظاهر شدند تا نمازی در جمع خبرنگاران اعلام کند تمام تلاش خود را برای بهبود تیم کرده است اما نمی‌داند مشکل تیمش کجاست.

علاوه بر بحث نتیجه‌گیری حواشی بازیکنان این تیم نیز برای این مربی دردسر ساز شد؛ قاسم حدادی‌فر ستاره ذوبی‌ها ساز جدایی کوک کرد و محسن مسلمان نیز با رفتارهای عجیب خود نظم این تیم را بر هم زد اما نمازی مجدداً کار خاصی برای آرام کردن تیم خود انجام نداد.

یزدخواستی در خصوص عملکرد نمازی در طول فصل جاری عنوان کرد: با نگاه به‌ نتایج نمازی عدم تسلط بر تمرین و هدایت تیم در بازی‌های رسمی بسیار مشهود است.

وی ادامه: نمازی در تمرین‌های تیم خود موفق نبود و نتوانست آن‌طور که لازم است تیم خود را برای مسابقات لیگ برتر آماده کند و همین باعث افت تیم مقابل حریفان بود.

یزدخواستی اضافه کرد: نمازی در بازی‌های تیم خود نیز به‌ جای هدایت بازیکنان به کار‌های دیگر می‌پرداخت نظم هماهنگی تیم خود را دچار مشکل می‌کرد؛ برای مثال در بازی با سپاهان وی به‌ جای هدایت و تذکر دادن به بازیکنانش مدام با تیم داوری مشاجره می‌کرد.

حواشی آذری، مکمل حواشی نمازی

جدایی از عملکرد ضعیف نمازی حرکات آذری مدیرعامل ذوب‌آهن نیز قابل تأمل است؛ آذری که از ابتدا حامی اصلی نمازی در این تیم بود در فصل جاری خود را بیشتر از سمت مدیرعاملی وارد صحنه کرده است.

آذری جدای از حفظ پرستیژ مدیرعاملی خود همچون یک هوادار بی‌محابا در بازی‌های این تیم وارد صحنه می‌شود و در خصوص مباحث فنی این تیم اظهار نظر می‌کند؛ برای مثال در بازی چند هفته پیش ذوب‌آهن، آذری در هنگام روند بازی همچون جیمی‌جامپ وارد زمین شد و با تیم داوری آن دیدار صحبت کرد.

حرکات آذری از وجه‌ غیرت و تعصب بر روی تیم خود قابل ستایش است اما وی اخیر با دروازه‌بان تیم خود دچار مشکل شده است؛ مظاهری پس از دیدار تیم خود مقابل تراکتورسازی در صفحه مجازی خود با انتشار مطلبی از عدم رضایت شخصی نسبت به شرایط موجود در ذوب‌آهن اعتراض کرد.

دلایل و مخاطب اعتراض مظاهری مشخص نیست اما عدم صحبت آذری در این خصوص بسیار قابل تأمل است.

یزدخواستی در خصوص حواشی پیرامون آذری و مظاهری اشاره داشت: مظاهری یکی از بازیکنان تأثیر‌گذار ذوب‌آهن است؛ دلایل وی هرچه که هست نباید باعث دوری شدن وی از تیم باشد.

وی ادامه داد: مظاهری تجربه بالای دارد و به‌ نظر من وی تحمل عملکرد نمازی را ندارد؛ آذری که خود را همیشه شنوای انتقادات سازنده می‌داند مقابل اعتراض مظاهری سکوت کرده که خود بسیار قابل تأمل است.

نمازی دو مرتبه اخراج شد

 

در اتفاق عجیب دیگری عصر امروز کانال رسمی باشگاه ذوب‌آهن خبر جدایی نمازی را منتشر کرد اما با گذشت چند دقیقه این خبر از روی کانال ذوب‌آهن حذف شد؛ خبرنگار فارس در پی این اتفاق با مدیرعامل ذوب‌آهن ارتباط برقرار کرد که آذری حاضر به گفت‌و‌گو نشد.

در ادامه نیز خبرنگار فارس با نمازی تماس برقرار کرد که نمازی نیز حاضر به صحبت نشد و صرفاً  عبارت «تکذیب می‌کنم» را به زبان آورد؛ نمازی پس از وقوع این اتفاقات در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده بود که در حال حرکت به‌ سمت تمرین ذوب‌آهن است و از حواشی اخیر اطلاعی ندارد.

با وجود این حواشی در نهایت، شامگاه روز شنبه نمازی سمت خود را از دست اما تزلزل در هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن نمایان‌تر شد؛ باشگاهی که دقیقه 90 از اخراج نمازی منصرف شد مجدداً ساعتی بعد دست به‌ اخراج وی زد و یا حتی احتمال می‌رود این حرکت ذوبی‌ها یک گاف رسانه بوده باشد پیش از موعد مقرر این خبر پخش شده باشد.

با رفتن امید، امید بعدی ذوب‌آهن کیست؟

 

سعید آذری با برکناری امید نمازی تیر خلاص را برای اتمام بحران ذوب‌آهن پس از گذشت 12 هفته و صرفاً کسب 11 امتیاز شلیک کرد؛ ذوبی‌ها که هنوز امید خود را برای مقام‌های بالای جدولی از دست نداده‌اند به‌ دنبال یک کام بک و رهایی از نتایج ضعیف خود هستند.

یزدخواستی در خصوص تغیر سرمربی ذوب‌آهن و نتیجه این تغییرات گفت: ذوب‌آهن باشگاه اصیل و حرفه‌ای است؛ اگر هیأت مدیره این تیم با درایت و تخصص دست به استخدام سرمربی جدید بزنند یقیناً با امکاناتی که این تیم در اختیار دارد بازگشت خوبی را از سبزپوشان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: مدیران باشگاه نباید نمازی را فراموش کنند و این بار بدون تعصب و جریانات خاص فردی که لایق نیمکت ذوب‌آهن است را وارد میدان کنند.

پس از کنارگیری امید نمازی شایعات زیادی در خصوص مربی بعدی ذوب‌آهن به‌گوش می‌رسد اما نزدیک‌‌ترین فرد به نیمکت این تیم علی منصوریان خواهد بود که برای صحت این انتقال باید منتظر اعلام رسمی از سوی باشگاه بود.

شرایط فعلی ذوب‌آهن نیازمند یک مربی خوب و با تجربه است که این تیم را از شرایط فعلی خارج و به دوران اوج خود بازگرداند؛ در این بین با توجه به نزدیک شدن به نیم فصل و باز شدن پنجره نقل و انتقالات احتمال حضور بازیکنان جدید و خروج بازیکنان فعلی این تیم به‌ شدت وجود دارد.

کارشناس فوتبال، در مورد جانشین امید نمازی بر روی نیمکت ذوب‌آهن اذعان داشت: شرایط فعلی برای جذب بازیکن و مربی بسیار سخت است زیرا تمامی مربیان درجه یک کشور در تیم‌های کشور مشغول فعالیت‌اند و این موضوع باعث ورود مربی درجه 2 و 3 و یا حتی خارجی در نیمکت ذوب‌آهن می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود سختی‌ها مربی بعدی ذوب‌آهن باید بسیار حرفه‌ای و با تجربه باشد زیرا اگر یک مربی بد بخواهد کار نمازی را ادامه دهد شرایط از این نیز بدتر خواهد شد.

یزدخواستی افزود: گزینه‌های خوبی مثل فیروز کریمی که تجربه بالای در فوتبال دارند بهترین نتیجه را برای ذوب‌آهن رقم خواهند زد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار