مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاداصفهان گفت:فراخوان فیلم تخت فولاد تا پایان آبان ماه تمدید شده است و مراحل داوری و فراخوان‌های دیگر هم بعد از آبان ماه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 15 November 2018

به گزارش تابناک : سید علی معرک‌نژاد مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاداصفهان اظهار کرد: مجموعه تخت فولاد، یک مجموعه ارزشمندی است که بسیاری از مشاهیر، شخصیت‌ها، اماکن، بقاع و همچنین سنگ‌نگاره‌های ارزشمندی را در خود جای‌ داده است که این گنجینه ارزشمند نیازمند شاخت بیشتر در سطح ملی و همچنین جهانی است.

وی تأکید کرد: برای شناخت بیشتر مجموعه تخت فولاد باید بتوانیم علاقه‌مندان به تاریخ، هنر، فرهنگ از طبقات مختلف جامعه از جمله کودکان، نوجوان و جوانان را به‌منظور استفاده از ظرفیت عظیم این مجموعه فرهنگی تاریخی تشویق و ترغیب کنیم.

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد با اشاره به لزوم تولیدات فرهنگی این مجموعه افزود: برای آنکه بتوانیم برای هر قشری محتوای فرهنگی، در قالب‌های مختلف از جمله کتاب، محصولات فرهنگی مکتوب و همچنین تولیدات رسانه‌ای عرضه کنیم، وارد عرصه فعالیت شده‌ایم.

وی در خصوص محتوای محصولات مکتوب تخت فولاد ابراز داشت: در دسته‌بندی محصولات مکتوب دو دسته کتاب در مجموعه تخت فولاد تولید و جمع‌آوری شده است که یکسری از آن‌ها داستان‌ها را جمع‌آوری و بررسی می‌کند و دسته دیگر کتاب‌های زندگی‌نامه اشخاص هستند که رویکرد این کتاب‌ها بیشتر جنبه پژوهشی دارند و همین امر سبب می‌شود تا این‌گونه کتاب‌ها کمتر مورد استفاده نسل جوان و نوجوان قرار بگیرد.

معرک‌نژاد هدف از تولید محصولات فرهنگی برای کودک و نوجوان را آشنایی بیشتر آن‌ها با مجموعه و مشاهیر تخت فولاد دانست و تصریح کرد: برای آشنایی و جذب بیشتر گروه‌های دانش‌آموزی، طبق تفاهم‌نامه‌های مشترکی که با آموزش‌ و پرورش وجود داشته، به تولید کتاب و مجلات کودک و نوجوان در مجموعه تخت فولاد پرداخته‌شده است که این محصولات چنانکه گفته‌شده، گروه‌های سنی دانش‌آموزی را در بر خواهد گرفت.

وی با توضیح دیگر فعالیت‌های این مجموعه ادامه داد: دسته دیگر محصولات، طراحی و تدوین کتاب‌های مصور است که به ترسیم داستان‌ها و حکایت‌های مشاهیر پرداخته است.

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد با تأکید بر جذابیت تولیدات رسانه‌ای در بین اقشار و سنین مختلف جامعه خاطرنشان کرد: در مجموعه تاریخی تخت فولاد فعالیت‌های رسانه‌ای بسیار محدودی تاکنون در این زمینه انجام‌شده که به همین جهت دو فرایند در این زمینه تدوین‌شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: در گذشته یک سری تولیدات و آثار رسانه‌ای خودجوش در خصوص مجموعه تخت فولاد تولید شده بود که تصمیم گرفته شد ابتدا یک فراخوانی عمومی داده شود و آثار جمع‌آوری و بررسی شود تا متوجه شویم بضاعت ما در تولید آثار مختلف در چه سطحی قرار دارد که این فراخوان زده شد و از افرادی که در این زمینه آثاری از جمله مستند، داستان، تله‌تئاتر، فیلم‌های کوتاه و بلند دارند خواسته شده تولیدات خود را به دست ما برسانند که البته برای این بخش یک جایزه‌ای هم در نظر گرفته شده است که پس از ارزیابی توسط داوران جوایزی به آثار برگزیده اهدا خواهد شد.

معرک‌نژاد با اشاره به فراخوان دیگر این مجموعه تحت عنوان مشارکت و همکاری در بخش ایده و خلاقیت محصولات فرهنگی گفت: یکی از موضوعات دیگری که در تدوین محصولات فرهنگی می‌توان بدان اشاره کرد، بحث استفاده از ظرفیت‌های مختلف در سطح جامعه به‌ منظور همکاری و مشارکت عمومی در بخش کتاب مصور و مجله کودکان و نوجوان است که می‌توان از ایده‌ها و پیشنهاد‌های خلاقانه افراد مختلف و صاحب‌نظران در تدوین محصولات فرهنگی ذکرشده، استفاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: فراخوان فیلم تخت فولاد تا پایان آبان ماه تمدید شده است و مراحل داوری و فراخوان‌های دیگر هم بعد از آبان ماه انجام خواهد شد که تا الآن استقبال مردمی از فراخوان تولید مجله کودک و نوجوان و کتاب مصور قابل‌توجه بوده است و از یک هفته بعد از پایان فراخوان، داوری‌ها صورت خواهد گرفت و سه روز پس از اتمام داوری، آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار