رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک، بخشی از عملکرد شش ماهه خود را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۸۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 15 November 2018

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اظهار داشت: در ابتدای مهرماه سال جاری دبیرستان پسرانه صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را در شهرستان کهگیلویه افتتاح کردیم و در حال حاضر تعداد 50 دانش آموز پسر در این دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اقدامات فرهنگی بسیار خوب در این مدت 6 ماهه عنوان کرد: تعداد 10 هزار نسخه کتاب در زمینه های مختلف در بین معلمان، دانش آموزان مدارس، حوزه های علمیه خواهران و برادران و عموم مردم در سطح شهرستان کهگیلویه توزیع کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نعمتی پور اظهار داشت: هر هفته 2 جلسه آموزش قرآن در رشته های تجوید، روخوانی و صوت و لحن با حضور غلامی قاری برجسته شهرستانی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهر دهدشت برگزار می نماییم که در حال حاضر این جلسات به صورت هفتگی برگزار می شوند.

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار در شهرستان کهگیلویه، از تمامی مساجد شهرستان خصوصآ مساجدی که امام جماعت نداشتند بازدید کردیم و خوشبختانه در حال حاضر تمامی مساجد از بخش دیشموک و چاروسا تا سوق و راک و نیز حوزه مرکزی شهرستان دارای امام جماعت هستند و در تمامی مساجد نماز جماعت برگزار می شود.

حجت الاسلام نعمتی پور ابراز داشت: هر ساله قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، همایشی با عنوان طلایه داران به منظور اعزام مبلغین دینی به مساجد شهری و روستایی در اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهر دهدشت برگزار می شود که امسال نیز این همایش با حضور 120 نفر از مبلغین شهرستانی برگزار و سپس این تعداد مبلغ جهت پاسخ دادن به مسائل شرعی و سخنرانی در طول ماه مبارک رمضان به مساجد سراسر شهرستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان، برنامه ای با عنوان گفتمان با موضوعات سبک زندگی بهتر، امامت و امام شناسی، حجاب عفت و پاکدامنی، نقش جوان در مساجد و دیگر موضوعات با حضور اساتید برجسته را در مساجد شهرستان برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: با حضور مسئولان هییت های عزاداری سراسر شهرستان، گردهمایی بزرگی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان به منظور هرچه با شکوه تر برگزار کردن ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین برگزار کردیم و خوشبختانه شاهد بودیم که دهه اول محرم در سطح شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

نعمتی پور بیان داشت: بعد از عاشورای حسینی و در دهه دوم محرم با دعوت از حجت الاسلام انصاری قمی از اساتید برجسته قم به مدت 10 شب در مسجد صاحب الزمان شهر دهدشت برای عموم مردم مراسم سخنرانی برگزار کردیم و شاهد استقبال بسیار خوب مردم در این مدت بودیم، همچنین در همین ایام در نوبت صبح تا ظهر با حضور در ادارات شهرستان نیز برای کارمندان ادارات جلسات گفتمان دینی برگزار کردیم.

وی افزود: بعد از عاشورای حسینی و در طول ماه صفر به صورت خودجوش در مدت 50 شب در سطح شهر دهدشت در منازل مردم مراسم عزاداری و سخنرانی برگزار کردیم و این مراسم تا آخرین شب از ماه صفر ادامه داشت و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: با دعوت از دکتر بیاتی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه تهران و با حضور ایشان علاوه بر برنامه روز اربعین و رحلت پیامبر اکرم (ص)، به مدت 10 شب در مسجد صاحب الزمان شهر دهدشت برنامه گفتمان دینی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: با حضور این استاد برجسته حوزه و دانشگاه، تعداد 38 جلسه گفتمان دینی و معرفتی در سطح ادارات شهرستان از جمله زندان، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج و دیگر نهادهای دولتی برگزار کردیم.

نعمتی پور ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی که سعی داریم در آذر ماه امسال برگزار کنیم، انتخابات کانون مداحان شهرستان است که بر اساس آن 4 نفر به مدت 2 سال به عنوان نمایندگان کانون مداحان انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت کانون مداحان شهرستان بیان کرد: این کانون در واقع برای مداحان جوان و کسانی که به مداحی علاقمند هستند، با دعوت از مداحان برجسته شهرستانی و کشوری کلاس های آموزشی برگزار می کند و فعالیت مداحی در سطح شهرستان را ساماندهی می کند.

نعمتی پور عنوان کرد: برای فرارسیدن میلاد نبی اکرم (ص) و نیز هفدهم ربیع الاول و آغاز هفته وحدت در روزهای آینده، برگزاری جشن های باشکوه در سطح شهرستان را برنامه ریزی کردیم.

نعمتی پور در پایان صحبت های خود گفت: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان متولی برگزاری برنامه های فرهنگی و مناسبتی در سطح شهرستان است و خوشحالیم که تا به امروز در اجرای وظایف خود به درستی عمل کردیم.

خبرنگار و تنظیم گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار