مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت :در طول یک سال گذشته 75 اثر از مؤلفان و ناشران استانی خریداری‌شده که به تعداد هر کتاب 100 جلد در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار داده‌شده است.
کد خبر: ۶۸۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 14 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مراد جلیلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت :  44 باب کتابخانه عمومی نهادی و روستایی در سطح استان فعالیت دارند که کتابخانه روستایی فعال‌تر از کتابخانه‌های شهری است و به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

وی، با اشاره به احداث   15 باب کتابخانه در استان طی سه سال گذشته افزود: در حال حاضر 8 باب کتابخانه در حال احداث در نقاط مختلف استان ایلام داریم که  کتابخانه سراب ایوان در هفته کتاب به بهره‌برداری می‌رسد.

جلیلیان بیان داشت : کتابخانه آیت‌الله حیدری ایلامی  28آبان ماه به بهره برداری می رسد و کتابخانه ی مرکزی استان بعد از 15 سال که دارای مشکلاتی بود هم‌اکنون یکی از کتابخانه‌های بسیار خوب در سراسر کشور است.

وی با اشاره به جذب 33 نفر نیرو در کتابخانه‌های عمومی استان طی  سه سال اخیر افزود :  در استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه کتابخانه‌ها وجود دارد و این آمادگی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که در راستای افزایش تعداد کتابخانه‌های استان اقدام کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام بیان داشت : 4 هزار نفر از شهر ایلام عضو کتابخانه مرکزی استان می باشند و یک کتابخانه تخصصی برای نابینایان نیز در استان راه‌اندازی شده است.

جلیلیان، یادآور شد: بخش تخصصی حوزه دفاع مقدس و بنیاد شهید و ایثارگران در کتابخانه مرکزی استان ایجادشده است و در تمام کتابخانه‌های استان هم‌اکنون به قفسه کتاب‌های دفاع مقدس وجود دارد و همچنین در راستای حمایت از ناشران استانی قفسه کتاب‌های استان شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شده و منابع استان شناسی از ناشران بومی در کتابخانه‌های استان تقویت می‌شود.

وی با اشاره به عضویت بیش از 37 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان افزود : روزهای 24 و 26 آبان ماه عضویت عموم مردم در کتابخانه‌های عمومی استان به‌صورت رایگان صورت می پذیرد .

  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود :570 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان ایلام وجود داردکه در طول یک سال گذشته 75 اثر از مؤلفان و ناشران استانی خریداری‌شده که به تعداد هر کتاب 100 جلد در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار داده‌شده است.

وی یادآور شد : در طول 6 ماه گذشته در 10 هزار جلد کتاب از طریق مرکز مبادله کتاب نهاد کتابخانه های عمومی استان به مردم اهدا شده است. 

جلیلیان بابیان اینکه 100 عنوان برنامه در هفته کتاب در استان ایلام برگزار می‌شود، افزود: غبارروبی مزار شهدا، نشست‌های کتاب‌خوان، نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌خوان، مسابقات کتاب‌خوانی، نشست با مؤلفان و ناشران استانی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، برپایی نمایشگاه کتاب در محل‌های برگزاری نماز جمعه، اهدای کتاب به مردم، توزیع هدفمند کتاب و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا ازجمله برنامه‌های هفته کتاب در این استان است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار