مدیر‌کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در استان اصفهان یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۶۷۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 14 November 2018

به گزارش تابناک : حسین بانک درباره تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان یک میلیون و 550 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: بیمه سلامت دارای صندوق‌های صندوق کارمندی، روستایی، بیمه سلامت همگانی‌، سایر اقشار و ایرانیان  است.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره نحوه دریافت خدمات این بیمه‌شدگان گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی که در اصفهان حدود 400 هزار بیمه شده هستند، برای دریافت خدمات باید به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند ولی افراد تحت پوشش دیگر صندوق‌ها می‌توانند برای دریافت خدمات به بخش دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: روستاییان هم فقط با سیستم ارجاع می‌توانند به بخش خصوصی مراجعه کنند، این بدان معناست که درصورتی که این قشر نیاز به بستری شدن داشته باشند باید از سطح یک به سطح 2 ارجاع داده شوند.

بانک با اشاره به بدون سقف بودن ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خاطرنشان کرد: هر فرد بیمه‌شده می‌تواند بدون محدودیت تعدادی و مبلغی از خدمات بیمه سلامت استفاده کند.

وی با اشاره به شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت اظهار داشت: کارمندان دولت از طریق ادارات، تحت پوشش قرار می‌گیرند و برای بیمه روستائیان هم افراد باید ساکن روستا باشند و در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، افراد به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان اصفهان  افزود: بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار مربوط به خانواده شهدا و جانبازان و دانشجویان و طلاب است که از طریق ارگان‌های مربوطه خود بیمه می‌شوند.

وی بیان کرد: در گذشته بیمه سلامت همگانی رایگان بود ولی به تازگی افراد با پرداخت 264 هزار تومان در سال می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

بانک با اشاره به متصل بودن اصفهان به سامانه استحقاق‌سنجی تصریح کرد: سامانه استحقاق‌سنجی سامانه‌ای است که توسط آن وضعیت بیمه‌شده به صورت کلی بررسی می‌شود، بدین منظور که فرد تحت پوشش بیمه دیگری قرار نگرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فقط افرادی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار