نصف جهان آماده بزرگداشت روز ۲۵ آبان است، روزی که به نام حماسه و ایثار اصفهانی‌ها ثبت شده است.
کد خبر: ۶۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 14 November 2018

به گزارش تابناک : 25 آبان به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان به ثبت رسیده است. روزی که مردم اصفهان با تشییع 370 شهید بر دستان خود حماسه‌ای بزرگ و غرور آفرین خلق کردند و این حماسه در تاریخ اسلام و ایران زنده خواهد ماند.

25 آبان 1361 شهدای عملیات محرم که 370 نفر آنها متعلق به اصفهان بودند تشییع و به خاک سپرده شدند و عصر همان روز مردم اصفهان حتی همان‌ها که فرزند و همسرشان را تازه از دست داده بودند باری دیگر عزیزان خود را راهی میدان نبرد کردند تا در عملیاتی دیگر شرکت کنند.

به پاسداشت این روز بزرگ همه ساله ویژه برنامه‌هایی با حضور مقامات استانی، شهرستانی و عموم مردم برگزار می‌شود. امسال نیز از 22 تا 25 آبان برنامه‌هایی به مناسبت این حماسه بزرگ در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت 25 آبان در اصفهان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان پیرامون برنامه‌های 25 آبان به خبرنگار تسنیم گفت: جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به مناسبت 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و سالروز تشییع پیکر 370 شهید عملیات محرم در سال 61 در اصفهان برگزار شد.

برگزاری "دعای ندبه" سراسری هیات رزمندگان اسلام

سردار مجتبی شیروانیان افزود: بزرگداشت 25 آبان و برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) پیرامون این روز تاریخی که فرمودند: «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید، همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 نفر را تشییع کردند»، اظهار داشت: به همین مناسبت مقرر شد ویژه برنامه «دعای ندبه» سراسری هیات رزمندگان اسلام در صبح روز جمعه 25 آبان ماه در محل گلستان شهدای اصفهان از اذان صبح با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه استان و شهرداری اصفهان برگزار شود.

یادواره عملیات محرم و تجلیل از شهدا و رزمندگان

دبیر ستاد مناسبت‌های دفاع‌مقدس استان اصفهان با بیان اینکه نسل سوم انقلاب باید از حماسه ملت ایران در دوران دفاع مقدس با خبر باشند، گفت: یادواره عملیات محرم و تجلیل از شهدا و رزمندگان این عملیات در روز پنج‌شنبه 24 آبان از ساعت 9 صبح با محوریت ارشد نظامی آجا استان در سالن کوثر ارتش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری ویژه‌ برنامه در صبح روز پنج‌شنبه 24 آبان به مناسبت سالگرد تشییع و خاکسپاری 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محل یادمان شهدای گمنام باغ غدیر از ساعت 7:30 تا 8:30 با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

عطر خاطره‌ها و رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس

سردار شیروانیان خاطرنشان کرد: اجرای ویژه برنامه «عطر خاطره»، روایتگری و رونمایی از 4 کتاب فاخر دفاع مقدس در روز چهارشنبه 23 آبان ماه ساعت 15 با محوریت حوزه هنری استان و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و فرهنگسرای پایداری از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

گلستان شهدا آماده برگزاری برنامه‌های 25 آبان

گلستان شهدا اصفهان میزبان شهدای 25 آبان است، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدایی که گمنامند. ویژه برنامه‌های شهدا در این مکان برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌های 25 آبان نیز در این مکان معنوی برگزار خواهد شد.

از هم اکنون عطر و بوی شهدا به مشام می‌رسد، همه در تکاپوی برگزاری مراسمی در شأن شهدا هستند، گلستان شهدا آماده برگزاری مراسم‌های ویژه 25 آبان است که از امروز آغاز می‌شود و تا روز جمعه 25 آبان ادامه دارد.

25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان است و اصفهانی‌ها از هم اکنون در تکاپوی برگزاری مراسم‌های ویژه این روز هستند. 25 آبان باری دیگر با شهدا و آرمان‌های آنها تجدید پیمان می‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار