آخرین ضربه ها به سردر پادگان جی زده و این سردر بعد از سالها تخریب شد تا پروژه رهاسازی استادمعین از بن بست و اتصال آن به سی متری جی سرعت بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۶۷۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 14 November 2018

به گزاش تابناک : سرانجام سردر پادگان جی در انتهای بلوار استادمعین تخریب شد تا نشان دهد طرح خروج استادمعین از بن بست و اتصال آن به سی متری جی سرعت بیشتری بگیرد.


همزمان نیز عملیات عمرانی زیرگذر استادمعین در تقاطع خیابان آزادی از سر گرفته شده تا ضلع شمالی خیابان آزادی حد فاصل میدان آزادی تا یادگار امام(ره) که هم اکنون نقطه اتصالی ندارد، به یکدیگرمتصل شوند.


این اتصال می توان از بار ترافیکی یادگار جنوب و خیابان هرمزگان و همچنین اندکی از ترافیک آیت الله سعیدی بکاهد و دسترسی شهروندان به سی متری جی را سهولت بخشد اما این اتصال و پروژه تبعات بسیار منفی برای استادمعین خواهد داشت.


این اقدام می تواند بلوار استادمعین را از یک بلوار خلوت با تردد و ترافیک اندک، تبدیل به یکی از پرترددترین خیابان های منطقه 9 تبدیل کند. با توجه به باریک شدن بلوار از حدفاصل خیابان دامپزشکی تا پادگان جی و تبدیل 4 لاین بلوار به 2 لاین از هم اکنون می توان ترافیک سنگین را برای تقاطع دامپزشکی پیش بینی کرد.


ضمن اینکه خیابان دامپزشکی نیز به عنوان یکی از خیابان های منطقه 9 که در هر ساعت شبانه روز شاهد ترافیک سنگین است، تقاطعی با بلوار استادمعین دارد. خیابان هاشمی هم اکنون که تردد در بلوار استادمعین اندک است، در بسیاری از روزها موجب ترافیک سنگین در بلوار استادمعین می شود.


حال تصور کنید که با وجود ترافیک همیشگی خیابان هاشمی و انسداد تقاطع استادمعین در بسیاری از روزها به علت ترافیک در هاشمی، چه اتفاقی در صورت پرتردد شدن استادمعین بر سر این بلوار خواهد آمد.


از دیگر سو سی متری جی نیز به علت اتصال انتهای بزرگراه یادگار امام به ده متری سادات، در اکثر ساعات روز شاهد ترافیک سنگین است و با افزون شدن حجم ورود خودروها به سی متری جی ترافیک این خیابان نیز به حداکثر می رسد.


هم اکنون محله استادمعین و حدفاصل خیابان آزادی تا دامپزشکی یکی از محل های آرام و خوب منطقه 9 برای زندگی به شمار می رود و قیمت منازل واقع شده در این قسمت با منازل واقع شده در جنوب دامپزشکی تفاوت فاحش دارد. می توان پیش بینی کرد که با خروج استادمعین از بن بست و اغاز تردد خودروها در این خیابان، قیمت منازل ضلع شمالی دامپزشکی افت شدیدی خواهد داشت.


البته راه اندازی زیرگذر استادمعین می تواند دسترسی اهالی غرب استادمعین به منازل خود را اسان کند و در کنار معایب افتتاح زیرگذر باید به این مزیت نیز اشاره ای بکنیم. همچنین افزایش تردد در این خیابان میتواند به رونق کسب مغازه داران این خیابان بینجامد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار