رئیس دانشگاه قم:
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی قرآنی باید ارزیابی شود، گفت: با تحقق این هدف تناسب پژوهش‌های قرآنی با نیازهای جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز نیز اگر تناسبی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰ 14 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نخستین جلسه کمیسیون پژوهش شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن استان قم با حضور اساتید دانشکده الهیات در دانشگاه قم برگزار شد که بعد از آن، مراکز حوزوی و دانشگاهی فعال در عرصه‌های قرآنی را شناسایی کردیم و از آن‌ها خواستیم که فعالیت‌های اخیر و آینده خود را بررسی و گزارشی به این کمیسیون ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه قم برای استفاده از ظرفیت 20 استاد هیئت علمی در کمیسیون پژوهش شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن استان قم اضافه کرد:‌ ارتباط میان پژوهش‌های قرآنی و تحول در حوزه علوم انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی قرآنی باید ارزیابی شود، گفت: با تحقق این هدف تناسب پژوهش‌های قرآنی با نیازهای جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز نیز اگر تناسبی وجود ندارد، باید ایجاد شود.

لزوم آشنایی معلمان مقطع ابتدایی با تدریس قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی از اساتید برجسته قرآنی نیز با اشاره به اینکه آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی به ویژه در مقطع ابتدایی اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: توانا نبودن برخی از معلمان قرآنی موجب می‌شود که دانش‌آموزان نتوانند به شیوه مطلوب با قرآن کریم آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش تدریس قرآن کریم به معلمان ابتدایی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های مقدماتی باید نسبت به ارائه آموزش‌های جامع و تکمیلی نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

این استاد برجسته قرآنی خاطرنشان کرد: مهارت‌افزایی معلمان در عرصه تدریس قرآن کریم باید تا پایان سال جاری دنبال شود و در این راستا برای جبران کاستی‌ها و کمبودها می‌توان از ظرفیت مجموعه‌های مختلف از جمله اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استفاده کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش مجموعه قرآن و عترت برای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم عنوان کرد: دانش‌آموزان بسیاری در این مجموعه برای آشنایی با آموزه‌های قرآن کریم درحال تلاش هستند و دوره‌های آموزشی این مجموعه نیز با حضور اساتید توانمندی برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار