نائب رییس بانوان هیات شطرنج استان گلستان گفت: در رقابت های فینال شطرنج قهرمانی زنان کشور در گرگان 20 ورزشکار برتر از استان های مختلف شرکت دارند.
کد خبر: ۶۷۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 13 November 2018
به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان گلستان، مریم توانا گفت: در این رقابت ها شطرنج بازانی از استان های مازندران، گیلان، اصفهان، قزوین، همدان، خراسان رضوی، البرز، تهران و گلستان حضور دارند و در 9 دور به روش سوئیسی با هم رقابت می کنند.
رقابت های فینال شطرنج زنان از 18آبان در گرگان مرکز گلستان آغاز و تا روز 24 آبان ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: پنج شطرنج باز برتر این رقابت ها به اردوی تیم ملی زنان ایران دعوت می شوند، همچنین نفر اول این دوره در صورت مساعد شدن شرایط با همکاری فدراسیون به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.
توانا در خصوص شطرنج باز گلستانی نیز گفت: 'فاطمه سادات عقیلی' یکی از بهترین شطرنج بازان استان است که در این دوره با حریفان مسابقه می دهد و امیدواریم با ارائه بازی های خوب، رنکینگ خود را در جدول کشوری ارتقا دهد.
گلستان یکی از مهدهای شطرنج کشور بوده و 'پرهام مقصودلو' استاد بزرگ شطرنج جهان از این استان است.
مقصودلو در رتبه 56 جهان قرار دارد و در 15 سالگی عنوان استاد بزرگ این رشته را کسب کرد، او با 18 سال سن تاکنون علاوه بر قهرمانی شطرنج جوانان جهان 2 مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر 16 سال به دست آورده است.
استاد بزرگ گلستانی شطرنج ایران در رقابت های جوانان جهان که اواخر شهریور سال جاری در ترکیه برگزار شد، یک دور مانده به پایان مسابقات قهرمانی خود در این رویداد بزرگ را قطعی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار