با حضور معاون اول ریاست جمهوری ؛
با حضور معاون اول رییس جمهور فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 13 November 2018

اسحاق جهانگیری صبح امروز در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان با حضور در دشت شمال شرق اهواز و اراضی ابوفاضل، به همراه وزیر جهاد کشاورزی، فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری زمین های کشاورزی استان خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری را مورد بهره برداری قرار داد و همزمان با این رویداد، عملیات اجرایی فاز دوم این طرح آغاز شد.

به گزارش"تابناک"؛ معاون اول رئیس جمهور همچنین از طرح احداث شبکه فرضی آبیاری و زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی ابوفاضل بازدید کرد و در جریان احداث شبکه آبیاری و زهکشی دشت شمال شرق اهواز و برنامه زمانبندی اجرای فاز دوم این طرح قرار گرفت. گفتنی است فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام، ۳۰۰ هزار هکتار است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم به مساحت ۲۵۰ هزار هکتار، آغاز شد.

وی در مراسم افتتاح فاز اول طرح 550 هزار هکتاری اظهار کرد: از همه شرکت‌ها، مدیران و پیمانکارانی که در اجرای این طرح تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: گاهی زمان‌ها عظمت طرح‌های بزرگی را که انجام می‌دهیم آنطور که باید به گوش مردم نمی‌رسانیم و در یک فضای غبارآلود این فعالیت‌ها به خوبی منعکس نمی‌شوند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: عده‌ای تلاش دارند، تا عنوان کنند که این نظام یک نظام ناکارآمد است و نمی‌تواند در جهت پیشرفت ایران کاری انجام دهد.

جهانگیری، با بیان این‌که منشا اطلاعاتی آمریکا اشتباه است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها با دو خطای فاحش وارد دورجدید تحریم‌ها و مقابله با ملت ایران شدند.

وی ادامه داد: آن‌ها خیال می‌کردند که دولت و نظام ناکارآمد است و در این دوره خیلی بر روی این مساله پافشاری کردند و فکر می‌کردند که مردم ایران بر این اساس بر علیه نظام قیام خواهند کرد.

جهانگیری با بیان اینکه در چند ماه آینده جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم، گفت: اتفاقاتی که به جهت توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور حداقل به لحاظ فیزیکی رخ داده بی سابقه است.

وی گفت: با همه محدودیت‌هایی که برای نظام ایجاد شده، کارهای عظیم زیربنایی در کشور انجام گرفته است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که خود مسوولان در برخی از زمان‌ها از همه منفی‌تر حرف می‌زنند، عنوان کرد: برخی مسولان به دلیل اینکه یکی با دیگری بد است، فضای مایوس کننده‌ای را در کشور ایجاد می کنند و وجه مشترک همه این حرف‌ها آن می‌شود که ما بد هستیم.

جهانگیری ادامه داد: در دولت یازدهم تمرکز ما بر روی بخش آب و خاک بود تا بتوانیم تحولی را در این بخش در کشور و استان خوزستان رقم بزنیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: در بدترین شرایط کشور از نظر درآمدی، حدود 32 درصد از سهم درآمد نفتی به صندوق توسعه اختصاص پیدا می‌کند و 14.5 درصد آن برای امور وزارت نفت به آن وزارتخانه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون با حدود 55 درصد از درآمدهای نفتی دولت را اداره می‌کنیم، گفت: در زمانی دولت 2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و همه درآمد آن برای اداره دولت اختصاص پیدا می‌کرد اما اکنون شرایط به این شکل نیست اما این سیاستگذاری که بخشی از بودجه فروش نفت به صندوق توسعه اختصاص پیدا کند سیاست بسیار خوبی است.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان عنوان کرد: یک مجوز یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تحقق این طرح دریافت شد. کار بزرگی در استان خوزستان انجام گرفت و آثار و برکات آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: استاندار خوزستان و وزیر کشاورزی کاری کنند تا طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تا مرحله نهایی تکمیل شود.

جهانگیری گفت: نهایت این طرح این است که کشاورزان و تعاونی‌های بهره‌برداری در نگهداری این اراضی به خوبی عمل کنند تا در سال‌های آینده شاهد آن نباشیم که کارهای انجام شده با مشکل مواجه شده‌اند.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که باید از قطره‌های آب در کشور و استان خوزستان بهترین و بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، اظهار کرد: بابد مطمئن باشیم تا قطره‌های آب در جاهایی که باید مصرف شوند و دارای بازدهی مناسب باشند.

وی با بیان این که مجموعا 10 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های بزرگ در کشور به ما تخصیص داده شده است، بیان کرد: این بودجه علاوه بر بودجه دستگاه های اجرایی است و این حجم از منابع در تاریخ انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌های عظیم در کشور بی سابقه است.

جهانگیری با اشاره به بحث ریزگردها در خوزستان بیان کرد: بخشی از ریزگردها در خارج از کشور قرار دارند و از دسترس ما خارج هستند اما بخش‌هایی که در کانون‌های داخلی قرار دارند، مساله‌ای است که باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: باید کانون‌های ریزگردی که باعث آزار و اذیت مردم استان خوزستان می‌شوند را اولویت بندی کرد و با اولویت برای حل آن‌ها اقدام کرد.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: امسال دولت 100 میلیارد دلار برای حل مشکلات ریزگرد خوزستان اختصاص داده است. منابع خوبی ریالی برای بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است تا کار مبارزه با ریزگردها به سرعت توسعه داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار