جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه گفت، بعد از آنکه عربستان به وی تمایلش را برای اجازه انتقال 50 شبه نظامی حوثی زخمی به عنوان یک اقدام اعتمادساز اعلام کرده، دورنمای مذاکرات برای پایان دادن به جنگ سه و نیم ساله در یمن واقعی‌تر شده است.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 13 November 2018

به گزارش تابناک : جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس بعد از نشستی در شهر ریاض با پادشاه و ولیعهد عربستان اظهارکرد: پیش‌بینی «پیشرفت سریع» در اجرای عدالت نسبت به مسئولان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در ماه گذشته میلادی را می‌کند.

جرمی هانت در مصاحبه به رویترز گفت: من به این باور رسیده‌ام که مطمئنا خیلی زود فرآیندهای قانونی آغاز خواهد شد و در مدت زمان کمی ما چیزی را در این مورد خواهیم شنید.

سفر هانت به منطقه شامل دیدار وی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در امارات نیز بود. اخیرا عربستان به دلیل تلفات فزاینده غیر نظامیان در جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی در تاریخ دو اکتبر در کنسولگری‌اش در استانبول تحت فشار فزاینده قرار گرفته است. نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان بعد از یک وقفه موقت در درگیری‌ها مجددا حملات هوایی به بندر حدیده را از سر گرفتند. این در حالی است که کشورهای غربی به ریاض فشار وارد می‌کنند تا به جنگ در یمن پایان دهد.

وزیر خارجه بریتانیا گفت: با وجود اجرای یک وقفه موقت در درگیری‌ها وضعیت انسانی بسیار سخت وجود دارد و من به همه فوریت وضعیتی را که با آن روبرو هستیم گوشزد کردم.

این در حالی است که انگلیس به دنبال یک اقدام جدید در شورای امنیت سازمان ملل به منظور پایان یافتن درگیری‌ها در یمن و یافتن راه حل سیاسی برای جنگ در این کشور بوده است. مسئله انتقال شبه نظامیان زخمی حوثی یکی از شرط‌های حوثی‌ها برای مذاکرات صلحی بوده که در ماه سپتامبر فروپاشید.

وزیر خارجه انگلیس گفت: اگر با این اقدام موانع برطرف شوند، دورنمای برگزاری مذاکرات صلح واقعی‌تر شده و این مسئله بسیار مهم خواهد بود. مسئله مربوط به تدابیر اعتمادساز از سوی هر دو طرف و مطمئنا از جانب مقام‌هایی که من امروز با آن‌ها صحبت کردم، است و تمایل واقعی برای ورود به این موضوع وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار