عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که سهام عدالت ۱۳ میلیونی جهانگیری کاغذی است، گفت: اعلام چنین نرخ‌هایی جز بالا بردن مطالبات و ایجاد توقع در مردم نتیجه دیگری ندارد.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 13 November 2018

به گزارش تابناک : غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که به تازگی گفته ارزش سهام عدالت 13 میلیون تومان است، اظهار داشت: شاید روی کاغذ برای ارزش سهام عدالت اتفاقی افتاده باشد، منکر آن نمی‌شویم اما اعلام چنین نرخ‌هایی و عدم پرداخت سود به سهام عدالت نتیجه‌ای ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه اعلام چنین نرخ‌هایی جز بالا بردن مطالبات و ایجاد توقع در مردم نتیجه دیگری ندارد، از دولتی‌ها خواهش می‌کنم مستندات ادعای خود را برای اطلاع مردم در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم گفت: ارزش سهام عدالت باید در مجامع آنها به تصویب برسد و صورت‌های مالی شفاف داشته باشند؛ بنابراین باید مستندات ادعای رشد 14 میلیون سهام عدالت منتشر تا مشخص شود که واقعا چنین رشدی داشته‌اند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه مجامع سودده سهام عدالت امکان توزیع سود ندارند، بیان داشت: تقریبا اکثر کارخانه‌ها مشمول سهام عدالت زیانده شده‌اند، اما افزایش ارزش سهام عدالت طبیعی است؛ چرا که ارزش افزوده آنها به این معنا که قمیت زمین و دستگاه‌هایشان افزایش یافته است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه کارخانه‌ها و مجامع سهام عدالت امکان پرداخت سود ندارد، توضیح داد: به تناسب افزایش ارزش دارایی‌های این مجامع آنها زیانده شده‌اند و نمی‌تواند سودی پرداخت کنند. از دولتی ها خواهش می‌کنم مستندات ادعای خود را برای اطلاع مردم در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر ما باید از افزایش ارزش سهام عدالت به 13 میلیون باید چنین برداشت کنیم که سود پرداختی به مردم افزایش می‌یابد باید گفت خیر همچنین اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: ارزش سهام عدالت افزایش پیدا کرده است اما به معنای پرداخت سود نیست، با وجود اینکه ارزش صنعت، زمین و دستگاه‌ها بالا رفته اما کارخانه‌ها زیادده شده است، طبیعی است که ارزش سهام آنها افزایش یابد اما نمی‌تواند سود بدهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار