سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت:ایستگاه های مطالعه در مناطق پر تردد شهر از جمله ترمینال ها، بیمارستان ها و فرمانداری ها نصب شده است که در سه سال اخیر ۷۰۰ جلد کتاب با ۹۰ عنوان کتاب در این ایستگاه ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۷۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 12 November 2018

به گزارش تابناک : امیر هلاکویی سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان در ارتباط با مجهزسازی کتابخانه ها به بخش تخصصی کودکان اظهار داشت:‌ نام ۵۰ کتابخانه جهت بررسی در لیست کتابخانه ها وجود دارد که قرار است این کتابخانه ها مجهز به کتاب های کودک، کتابداران کودک و  برنامه هایی برای کودکان شود که محیطی مناسب برای مطالعه را در اختیار کودکان قرار دهد.

وی با بیان اینکه ۳۷ ایستگاه مطالعه در سطح  شهر راه اندازی شده است ادامه داد:ایستگاه های مطالعه در مناطق پر تردد شهر از جمله ترمینال ها، بیمارستان ها و فرمانداری ها نصب شده است که در سه سال اخیر ۷۰۰ جلد  کتاب با ۹۰ عنوان کتاب در این ایستگاه ها قرار گرفته است و علاقه مندان در ایستگاه های مطالعه هزینه ناچیزی را در برابر کتاب انتخابی خود می دهند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان افزود:‌ در برنامه های بعدی در نظر داریم ۵۰۰ تا هزار ایستگاه برای امانت کتاب در سطح شهر قرار دهیم که علاقه مندان در آن مکانی کتابی را به امانت گرفته و  سپس تحویل کتابخانه ها دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای کتاب و کتابخوانی می تواند فعالیت های بسزایی داشته باشد گفت: در نظر داشتیم در مجموعه تاکسی های اسنپ و تپسی و غیره نیز کتاب هایی را برای مطالعه قرار دهیم اما چون به بودجه و کمک مالی نیاز است شهرداری اقدامات بهتری را می تواند در این زمینه انجام دهد.

هلاکویی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت:‌ در این هفته از ۱۹ آبان ماه آغاز می شود برنامه هایی از جمله تجلیل از فعالان حوزه کتاب را خواهیم داشت که  در نجف آباد برگزار می شود، همچنین نشست کتابخوان ویژه معلولین و اتش نشان ها را در برنامه های هفته کتاب خوانی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: روز گذشته فعالان عرصه کتاب برنامه میثاق با شهدا را داشتند و در ادامه  برنامه دیدار با علمای اصفهان و خانواده شهید را  در استان اصفهان و شهرستان ها برگزار خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار