نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:ظرفیت‌های اصفهان تنها به صنعت خلاصه نمی‌شود و گردشگری نیز دیگر ویژگی مهم اصفهان است که آرزومندیم با توسعه روابط با سایر کشورها از جمله کره جنوبی، شاهد افزایش ارزآوری این صنعت باشیم.
کد خبر: ۶۷۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 12 November 2018

به گزارش تابناک : مصطفی رناسی نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ششمین جلسه همکاری‌های اقتصادی اصفهان و کره جنوبی اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی با سفیر کره جنوبی و همچنین مقامات اقتصادی این کشور برگزار شده و برآیند این جلسات سازنده، افزایش همکاری‌های اقتصادی و تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی اصفهان و کره جنوبی بوده است.

وی در ادامه افزود: سفارت کره جنوبی در ایران، دانشگاه اصفهان، اتاق بازرگانی و مقامات اقتصادی دو کشور تلاش زیادی در این زمینه انجام داده‌اند و اقدامات آن‌ها برای تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری دو طرف بسیار راهگشا بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی این استان پرداخت و خاطرنشان کرد: اصفهان دومین قطب صنعتی کشور است که بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط در آن فعالیت دارند و علاوه بر این، در صنایع مادر نیز جزو برترین استان‌های کشور به حساب می‌آید.

این فعال اقتصادی همچنین یادآور شد: ظرفیت‌های اصفهان تنها به صنعت خلاصه نمی‌شود و گردشگری نیز دیگر ویژگی مهم اصفهان است که آرزومندیم با توسعه روابط با سایر کشورها از جمله کره جنوبی، شاهد افزایش ارزآوری این صنعت باشیم.

رناسی تصریح کرد: سهم شرکت‌های کوچک و متوسط در اقتصاد اصفهان قابل توجه است و این بنگاه‌ها، 98 درصد از سهم صنعت، 44 درصد از اشتغال و 22 از سرمایه‌گذاری استان را به خود اختصاص داده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی همچنین بیان داشت: اتاق بازرگانی استان اصفهان در راستای افزایش حضور فعالان بخش خصوصی در بازارهای جهانی، موفق به عضویت در سامانه SPX شده و از این طریق، پیمانکاران اصفهانی می‌توانند با استفاده از این شبکه، به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشند.

رناسی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه مناسبات بخش خصوصی ایران و کره جنوبی گفت: امیدواریم این همکاری‌ها منجر به توسعه دو طرف شود و حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در مبادلات اقتصادی، مشکلات تحریم را کاهش دهد.

وی در پایان با یک جانبه دانستن تحریم‌های جدید اظهار داشت: فعالان اقتصادی ایران، در طی 4 دهه اخیر تحریم را تجربه کرده‌اند و با فضای تحریمی بیگانه نیستند و این تحریم‌ها هم مشکلاتی ایجاد کرده و هم توانایی‌هایی را تقویت کرده است؛ مضاف بر این، تحریم‌های جدید، صرفاً از سوی آمریکا اعمال شده و دیگر کشورها با آن همراهی نمی‌کنند، لذا امیدواریم با همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط، مشکلی از بابت تحریم ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار