رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی با بیان اینکه میزان افزایش قیمت لبنیات سنتی در مقایسه با لبنیات صنعتی، بسیار کمتر بوده است گفت: تقاضا برای لبنیات سنتی افزایش یافته که بخشی از این افزایش تقاضا به خاطر افزایش زیاد قیمت لبنیات صنعتی در کشور است.
کد خبر: ۶۷۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 12 November 2018

به گزارش تابناک : علی رجبی اظهار کرد: مصرف لبنیات سنتی در کشور افزایش یافته که بخشی از این افزایش تقاضا به خاطر افزایش قیمت لبنیات صنعتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه لبنیات سنتی در مقایسه با لبنیات صنعتی افزایش قیمت کمتری را در سال جاری و بعد از افزایش نرخ شیر خام دامداران داشته است،  افزود:  قیمت خرید شیر خام در صنف تولیدکنندگان لبنیات 2400 تومان تا 2500 تومان است و به نرخ شیر خام صنایع لبنی نزدیک شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی ادامه داد: در گذشته نرخ شیر خام ورودی صنایع لبنی همیشه کمتر از صنف ما بوده است اما آنطور که دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرده است، اکنون نرخ شیر خام آنها نیز در همین حدود است؛ با این وجود میزان افزایش قیمت لبنیات سنتی در مقایسه با لبنیات صنعتی کمتر است.

وی تصریح کرد: میزان افزایش قیمت ما بعد از بالا رفتن نرخ شیر خام دامداران 10 درصد و در سال جاری 17 درصدی بوده است که در مقایسه با قیمتهای صنایع لبنی خیلی کمتر افزایش قیمت تجربه کرده است.

رجبی گفت: نرخ فروش شیر خام در واحد صنفی 3500 تومان و قیمت هر کیلوگرم ماست باتوجه به نوع آن 4000 تومان تا 4500 تومان است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت واحدهای صنفی تولید کننده لبنیات سنتی را در سال جاری به رسمیت شناخته است، اظهار داشت: واحدهای تولید کننده لبنیات سنتی با دریافت شناسنامه تحت نظارت وزارت بهداشت قرار گرفته اند و از مرحله تولید تا توزیع بر اساس کُدی که دارند بر آنها نظارت صورت می گیرد. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار