آیا خانه مطبوعات استان هرمزگان نماینده اصحاب رسانه است یا خیر، سوالی که این روزها ذهن اهالی رسانه این استان را درگیر خود کرده است و خبرنگار تابناک را بر این داشته که به واکاوی این موضوع بپردازد:
کد خبر: ۶۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 10 November 2018
دانلود

آیا خانه مطبوعات استان هرمزگان نماینده اصحاب رسانه است یا خیر، سوالی که این روزها ذهن اهالی رسانه این استان را درگیر خود کرده است و خبرنگار تابناک را بر این داشته که به واکاوی این موضوع بپردازد:

خانه مطبوعات استان هرمزگان 125 نفر عضو دارد که بسیاری از اعضای آن کارمند ادارات مختلف دولتی علی‌الخصوص در سمت های روابط عمومی‌ مشغول به کار هستند و تعدادی دیگر هم اصلا حضور فیزیکی در جلسات رسانه‌ای و فعالیت های مطبوعاتی ندارند!!!! که اگر واقعاً حضور داشته ، هویت خود را با ارائه آثار مطبوعاتی خود که خروجی کاری یک رسانه و خبرنگار بوده نشان دهند. آیا صحیح است افرادی که روزنامه‌نگار نیستند به عضویت خانه مطبوعات هرمزگان در بیایند.

سووالی که دیگر دراینجا پیش می آید این است که چرا اعضای هیئت مدیره این خانه اکثراً شاغل در ادارات دولتی و نهادهای عمومی هستند به عنوان نمونه مدیرعامل این خانه کارمند روابط عمومی شهرداری بندرعباس می‌باشد.

همچنین وجود عضویت های مجهول و نامعلوم، خبرنگار نبودن افرادی که به صورت فیک در خانه مطبوعات عضو هستند در صورتی که اصلاً شرایط عضویت را نداشته نیز از دیگر عضویت های نمادین و لشکرکشی های حزبی در مطبوعات این استان می باشد.

از طرفی افرادی هم که می خواهند عضو این خانه شوند به بهانه های واهی قریب به یکسال پشت درهای بسته مانده و به هیچ وجه نمی توانند عضو خانه مطبوعات شوند، جالب است، همین افراد کنونی عضو خانه مطبوعات با مهر و تأیید ارشاد در انتخابات شرکت کرده‌ در صورتی که رأی‌گیری و انتخاب افراد بر اساس این آراء فاقد وجاهت قانونی است.

لذا مطابق قانون اساسنامه خانه مطبوعات عضویت همه آنها لغو شده تلقی می‌گردد ومضاف برآن شرایط عضویت تعداد 86 نفراز اعضای خانه مطبوعات هرمزگان مطابق ماده 43 بند 7 که برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی است غیرقانونی بوده که این افراد اگر سوابق مطبوعاتی دارند ارائه بدهند.

نداشتن شرایط عضویت 86 عضو خانه مطبوعات هرمزگان مطابق ماده 43 بند 9 قانون آن اساسنامه که به گواه سایت خانه مطبوعات این افراد گواهی عدم سوء پیشینه و نداشتن محکومیت کیفری خود را هم ارائه نداده‌اند، که سوال اصلی اینجاست چگونه ارشاد استان هرمزگان و وزارتخانه‌ عضویت آنها را تأیید کرده است زیرا که استناد به تبصره 3 اساسنامه خانه مطبوعات در صورتی که عضو در طول مدت عضویت حداقل یکی از شرایط بالا را فاقد شود یا مشخص گردد از ابتدا آنها را نداشته عضویت وی تا رفع آن لغو می‌گردد، ضمن اینکه اعضای فوق الذکر که 86 نفر می‌باشند فاقد شرایط بوده ودر رای‌گیری شرکت نموده اند،هیئت مدیره را انتخاب کرده و به تبع آن هیئت مدیره، مدیرعامل سفارشی را انتخاب نموده است .

کل این پروسه مستند به شرایط مندرج در اساسنامه خانه مطبوعات غیر قانونی بوده و اعضاء شرایط رأی دادن و عضویت را نداشته که رأی دهند.

در تبصره 2 اساسنامه خانه مطبوعات آمده است کلیه دریافت‌های نقدی و غیرنقدی پس از ثبت در دفاتر مالی و ثبت اموال قابل استفاده و برداشت خواهد بود که احساس می‌شود اصلاً دفتری وجود ندارد وکلیه این برداشت‌ها و استفاده به شکل شخصی بوده و هیچ تشریفات قانونی اعمال نگشته که در آن اسناد حسابداری و دفاتر قانونی و صورت مالی هم وجود ندارد لذا بایستی صورتهای مالی خانه مطبوعات استان هرمزگان به استناد قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در سایت این خانه به نظر عموم مردم برسد.

رانت‌خواری روابط‌عمومی‌ها

آگهی های مناقصه، مزایده و فراخوان ادارات دولتی به جای این که در اختیارافراد مطبوعاتی قرار گیرد در ید روابط عمومی ادارات قبضه شده و کار به جایی رسیده که نشریه‌ای تأسیس می‌کنند و فاکتورهایی که ارزششان به عنوان نمونه ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد را با کمال تعجب با مبالغ هنگفت 10 میلیون ۱۲ میلیونی از اداره‌ای که خود کارمند آنجا هستند وصول می‌کنند.

یک سوزن به خودمان یک جوالدوز به دوستان /اقای رشیدپور نه صدای شما به جایی می رسد نه صدای ما

چندی پیش در یکی از گروههای مجازی کلیپی از اقای رشیدپور مجری پرسروصدا و جنجالی برنامه سلام خورشید توسط دوستی منتشر شد که اقایان نماینده مجلس و هیات مدیره وزارت نفت را مورد خطاب قرار داده وبا اعلام حقوق های 20 و40ملیونی از این هیات مدیره سوای سایر حقوق و مزایا از جاهای دیگر این را نماد عینی بی عدالتی در کشور خواند.

خواستم به اقای رشیدپور عرض کنم خیلی ناراحت نشوید اگر شما ازاین رخ داد نجومی در مرکز کشورو قلب وزارت نفت و خانه ملت نگران وناراحتید ما در استان هرمزگان و بندرعباس مدتهاست ازاین گونه تبعیضها و بی عدالتی ها می بینیم و صدایمان هم به واسطه لاپوشی و بی توجهی و نبود مدیرقاطع در یک دستگاه فرهنگی به جایی نمی رسد.

بله آقای رشیدپور عزیز! یکی از همکاران مطبوعاتی ما به واسطه یدک کشیدن عنوان انتصابی وپرطمطراق مدتهاست که از نهادهای عمومی غیردولتی آگهی های مزایده و مناقصه 10 و۱۲ میلیون تومانی می گیرد و به ریش سایر مطبوعاتی ها که طی این مدت از بین رفته و تعطیل شده اند می خندد.

هرچند که این همکار مطبوعاتی باید مطابق قانون مدافع حقوق صنفی همه مطبوعات استان هرمزگان باشد اما سهم خواهی وزیادخواهی این عزیز کار را به جایی رسانده که از 119نشریه در استان فقط 7یا 8نشریه به حیات کجدار و مریض خود ادامه می دهند و این همکار به واسطه جایگاهی که ناخودآگاه کسب نموده سعی در جذب تمامی آگهی های دولتی به صورت قانونی و غیرقانونی دارد .

این رفتار غیراخلاقی و غیرمنصفانه مصداق سواره خبراز پیاده ندارد ویا سیر درد گرسنه را نمی داند است . مدیرمسئولی که در هر شماره نشریه اش آگهی ۱۲ میلیونی چاپ میکند دیگر نه درد سایر نشریات را می فهمد ونه می خواهد چیزی دراین خصوص بداند فقط در ایام خاصی که موقع بزرگنمایی است چند خط حفظ می کند و از بر می خواند تا به به و چه چه بعضی ها را جلب نماید.

چطور کسی که باید مدافع حقوق نشریات استان باشد می تواند درد تعطیلی و گرسنگی بسیاری از صاحبان نشریات را درک کند در حالی که هر روز نشریه اش مملو از آکهی های سفارشی ورانتی است .

اقای رشیدپور خیلی نگران نباشید این درد کهنه درهمه کشور حتی در استان هرمزگان که 1400کیلومتر از مرکز فاصله داردهم رایج است نه صدای شما به جایی می رسد ونه صدای ما باشد که خداوند ناظر براعمال ماست و به موقع جواب زیاده خواهی ها و بی عدالتی ها را خواهد داد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار