یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: توضیح صریح مسئولان درمورد اقدامات و فعالیت‌هایشان به قضاوت آینده در باره عملکرد آنها کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 09 November 2018

به گزارش تابناک : علیرضا محجوب، درمورد برگزاری نشست‌های خبری پیرامون کارها و برنامه‌های وزرای دولت گفت: هر اندازه که افراد مسئول بتوانند راجع به اقدامات و فعالیت‌های جاری و آتی توضیح بدهند به قضاوت آتی ما راجع به آنها کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هنگامی که ما درباره شفاف سازی صحبت می‌کنیم نکته مهم این است که این شفاف سازی عملیاتی باشد. مقصد شفاف سازی، مصاحبه و خبررسانی، عملیاتی بودن آن است. اگر وزیری قصد دوباره و طرح کردن مطالبی را دارد که بعضی از آنها در حد اجرا یا عملیاتی نیست، مناسب نیست که این مسائل را تکرار کند. مثلا اگر وزیر دارایی وعده بدهد که من تمام مالیات‌ها را به طور تمام و کمال وصول می‌کنم این وعده بدان شرط است که منابع و امکانات لازم برای انجام این کار را داشته باشد اگر شرایط اقتصادی برای چنین حرفی مهیا نباشد قاعدتا این اقدام عملیاتی نخواهد بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که این شفاف سازی چقدر می‌تواند نگرانی مردم در شرایط فعلی را کم کند، گفت: این اطلاع رسانی‌ها می‌تواند جامعه را به سمت واقع‌گرایی و واقع‌بینی پیش ببرد. اصولا مردم تشنه اطلاعات کامل و جامع هستند. هرچقدر اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تر باشد سطح اطمینان عمومی بالاتر می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار