مدیرکل کمیته امداد امام استان اصفهان گفت: ۱۰ هزار و ۹۱۶ فرزند محسنین در اصفهان بدون حامی هستند.
کد خبر: ۶۷۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 06 November 2018

به گزارش تابناک : طرح اکرام ایتام، مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده‌اند و طرح محسنین نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آنکه پدرشان در قید حیات است ولی به علت بیماری، قادر به تأمین معاش خانواده نیست.

کمیته امداد امام خمینی(ره)، از جمله نهادهایی است که کودکان ایتام و نیازمند را زیر پوشش خود دارد و با کمک خیرین و حامیان، به آنها کمک می‌کند. استان اصفهان نیز با دارا بودن حدود 11 هزار فرزند محسنین و ایتام سعی در جذب حامی برای این افراد دارد تا آنها نیز مانند دیگر کودکان بتوانند از حامی برخوردار باشند.

27 هزار و 298 فرزند یتیم و نیازمند، زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تعداد فرزندان ایتام و محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان، اظهار داشت: 27 هزار و 298 فرزند یتیم و نیازمند زیر پوشش این کمیته هستند. در کل استان اصفهان، 58 هزار و 876 حامی، متقبل هزینه‌های فرزندان یتیم و نیازمند هستند، که تعدادی از آنها، حمایت بیش از یک فرزند را به عهده دارند.

محمدرضا متین‌پور با بیان اینکه همه ایتام، حامی دارند، گفت: 6 هزار و 202 فرزند یتیم و 10 هزار و 180 فرزند محسنین دارای حامی هستند.

وی ادامه داد: اکرام و نوازش یتیمان، مساله‌ایست که در قرآن کریم و روایات، بدان تأکید فراوان شده و دین اسلام نیز مسلمانان را بر ضرورت توجه نسبت به این قشر از جامعه و رعایت حقوقشان فرا خوانده است.

متین‌پور تصریح کرد: رعایت و رسیدگی به امور مادی و معنوی، فردی و اجتماعی ایتام و نیازمندان، از جمله مهم‌ترین وظایف مسلمانان است و در این راستا، مردم اصفهان بیکار ننشستند و در حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند، به یاری کمیته امداد استان آمدند.

طرح اکرام ایتام و محسنین، از طرح‌های کمیته امداد در دستگیری از کودکان نیازمند است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به طرح اکرام ایتام، اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‌های خوب کمیته امداد در دستگیری از کودکان یتیم است و افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال، نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص و ...اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح محسنین نیز ویژه کودکانی است که یتیم نیستند ولی شرایط مالی والدین بسیار نامناسب است و به هر دلیلی توان اداره کردن فرزندانشان را ندارند و به شدت نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران هستند.

58 هزار و 876 حامی در استان در دو طرح اکرام ایتام و محسنین از کودکان حمایت می‌کنند

متین‌پور با بیان اینکه نزدیک به 59 هزار حامی در دو طرح اکرام ایتام و محسنین از 16 هزار و 382 یتیم و غیر یتیم، حمایت می‌کنند، افزود: در حال حاضر 10 هزار و 916 فرزند محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان، که سرپرست آنان بیمار یا وضعیت نامساعد اقتصادی دارند، بدون حامی هستند و امید است با همکاری و مشارکت بیشتر خیران، این تعداد فرزند محسنین هم حامی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: در طرح اکرام ایتام و محسنین، حمایت فرزندان خانواده‌های زیر حمایت به حامیان علاقمند واگذار می‌شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند فرزند مشمول طرح اکرام، ماهیانه مبلغی را برای آنان واریز می‌کند.

حامیان، حمایت از یک تا بیش از 21 فرزند را به عهده دارند

وی تصریح کرد: در استان اصفهان، 44 هزار و 134 نفر حامی حمایت یک فرزند، 12 هزار و 154 حامی حمایت دو تا سه فرزند، یک هزار و 776 حامی، حمایت 4 تا فرزند را به عهده دارند.

متین‌پور افزود: 552 حامی حمایت 6 تا 10 فرزند، 165 حامی حمایت 11 تا 20 فرزند و 81 حامی حمایت 21 فرزند به بالا را به عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: کمیته تلاش می‌کند به عنوان امین مردم، حلقه وصل بین خیران و نیازمندان باشد و کمک افراد خیرخواه را به سمت افراد نیازمند واقعی هدایت کند و این نهاد با نیاز سنجی نیازهای ضروری ایتام و افراد تحت حمایت و با حفظ حرمت و کرامت انسانی افراد نیازمند، نسبت به رفع آن از طریق افراد خیرخواه تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و خانواده‌های نیازمند، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار، رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های نیازمند، از جمله اهداف کمیته امداد برای اجرایی کردن طرح اکرام است.

حامی با در اختیار قرار داشتن اطلاعات فردی فرزند یتیم یا نیازمند، فرد مورد نظر را خود انتخاب می‌کند

متین‌پور خاطرنشان کرد: مختصری از شرح حال فرزند و اطلاعات فردی او در اختیار حامیان قرار می‌گیرد تا آنها در صورت تمایل یک یا چند فرزند را به عنوان فرزندان معنوی خودشان انتخاب کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار داشت: در این طرح فرزند در خانه خود زندگی می‌کند ولی زیر حمایت حامی به صورت نقدی یا کالایی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار