نمایشگاه کتاب اصفهان در حالی به آخرین روز برگزاری‌اش رسیده که استقبال اصفهانی‌ها از این نمایشگاه همچنان در حال افزایش است.
کد خبر: ۶۷۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 06 November 2018

به گزارش تابناک : نمایشگاه کتاب اصفهان امسال با شور و حرارت قابل تحسینی از سوی ناشران و کتاب دوستان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت؛ نمایشگاه کتاب اصفهان که هر سال در حال برگزاری است و اکنون در سیزدهمین سال خود برگزار شد حال و هوای فرهنگی شهر را طراوتی دو چندان بخشید و نهال فرهنگ را آبیاری کرد.

 

فرصت و تشویق به مطالعه و نشر و معرفی کتاب های خوش خوان و کمتر دیده شده از جمله مزایایی است است که می‌توان برای نمایشگاه کتاب به آن‌ها اشاره کرد.

اما در حاشیه نمایشگاه کتاب، دیروز در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه، حجت‌الاسلام انصاری در جمع بانوان فعال حوزه نشر با اشاره به این‌که 63 بانوی اصفهانی در حوزه نشر فعال هستند، خاطرنشان کرد: حضور بانوان در این عرصه نشان دهنده دغدغه زنان این استان به مسائل حوزه فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به جایگاه ویژه زن در خانواده و اجتماع در دین اسلام تذکر داد و اظهار کرد: دین اسلام تحول بزرگی در نگاه جامعه به زن ایجاد و به او جایگاه ویژه‌ای در خانواده و اجتماع اعطا کرد و در مصادیق بسیاری به زن و مرد به صورت یکسان نگاه کرده است.

وی توسعه فرهنگی را کلید و راهگشای توسعه جامعه دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ عمومی یک جامعه درست شود سایر مسائل از جمله اقتصاد نیز اصلاح خواهد شد و در بین مسائل فرهنگی، حوزه نشر جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد.

رضا مهندسی هم طی گزارشی در مورد فروش بن های کتاب در روز ششم نمایشگاه گفت: در روز ششم نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان 256 میلیون 650 هزار تومان بن خرید کتاب فروخته شد.

مدیر سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اضافه کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان تا امروز با استقبال خوبی از طرف عموم مردم و مسؤولان روبرو شده و این موضوع رضایت ناشران را نیز به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان هم در حاشیه نمایشگاه کتاب اصفهان تأکید کرد: کمتر نمایشگاهی را دیده‌ام که این چنین جمعیتی را به خود جذب کنند، به طور قطع یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های استان همین نمایشگاه کتاب است و این‌که تخفیف مناسب به مردم ارائه شود تا کتب مورد نظر خود را تهیه کنند از اهمیت به سزایی برخوردار است تا هم کتاب در سبد خانوار بماند و هم ناشران بتوانند با قدرت و انگیزه بیشتر فعالیت کنند.

سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب اصفهان که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود پس از یک هفته امروز 15 مهر ماه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار