استاندار سوم اصفهان پس از انقلاب اسلامی گفت: ذوب‌آهن اصفهان در روزهای اول جنگ 200 ماشین جیپ به جبهه‌ها اعزام کرد.
کد خبر: ۶۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 06 November 2018

به گزارش تابناک : سید اسماعیل داوودی شمسی استاندار سوم اصفهان پس از انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در روزهای اول انقلاب گفت: من در اولین شورای عالی به نام شورای فرماندهی که در اسفند 57 وفروردین 58 تشکیل شد عضو بودم.

وی با اشاره به ماموریت خود از طرف سپاه به اصفهان عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای فرماندهی سپاه اصفهان،دادستان و حاکم شرع  به بررسی موضوعات مختلف از جمله سازمان پاسداران اصفهان،حوزه‌های امنیت و هم چنین انتخاب استاندار سوم پرداخته شد.

داوودی شمسی با اشاره به انتصابش به عنوان استاندار در 31 اردیبشت 59 به تشریح شرایط استان پرداخت و گفت: ما در اصفهان با شخصیت‌ها و تشکیلاتی که سازماندهی شده بود و در حال فعالیت بود و در دو جناح مختلف بودند، مواجه بودیم.

استاندار سوم اصفهان پس از انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملکرد و سابقه معیار و ملاک برای فعالیت بود عنوان کرد: در منصب‌های مختلف از اقشار متفاوت برای هر فعالیت انتخاب شدند.

وی با اشاره به شروع جنگ تحمیلی 4 ماه پس از انتصابش و نقش دفاعی این شهر  اظهار داشت: اصفهان شهری سازمان یافته بود که با بهره گیری از شخصیت‌ها و فعالیت‌های دوران انقلاب، اصفهان وضع متفاوتی داشت.

داوودی شمسی در مورد قوت گیری شوراهای محلی در این دوره توضیح داد: با گذشت یک سال از شوراها، طرح‌های مختلف که با همت شوراها تکمیل شده بود، افتتاح شد و تمام این طرح‌ها به اطلاع امام راحل رسید.

استاندار سوم اصفهان پس از انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نظر امام خمینی(ره) بیان داشت: ایشان در صحبت‌های خود اشاره به ساخت 2500 مدرسه از اول انقلاب و اجرای  150 طرح بزرگ  کردند.

وی ادامه داد: 100 طرح عمرانی مانند احیای وضع بهداشتی حمام‌های عمومی، نهرها و مادی‌ها، اصلاح پل‌ها به شهر اصفهان و 50 طرح به شهرستان‌ها مربوط بود.

داوودی شمسی با بیان اینکه در زمان جنگ اقداماتی سازمان‌دهی شده برای کمک انجام گرفت، بیان داشت: قبل از جنگ در مناطقی که کمیته و سپاهشان در مرز حضور داشتند، از اصفهان پشتیبانی می‌شدند که بیشترین پشتیبانی مربوط به شهر سنندج بود و در آن زمان گروه‌هایی چون کومله و دموکرات نقاط مختلف این استان را ناامن کرده بودند.

وی افزود: کمک‌ها و تدارکات زیادی از سوی مردم و صنایعی مانند کاشی،آجر و به خصوص ذوب‌ آهن به مناطق مرزی در ابتدای جنگ به مناطق مرزی ارسال شد که حدود200 ماشین کمک‌دار، جیپ‌ وماشین‌های مورد نیاز فقط از ذوب‌آهن اعزام شد.

استاندار سوم اصفهان پس از انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان روزهای اول بمباران اصفهان شهید صیاد شیرازی وارد عمل شدند، عنوان کرد: در همان هفته اول قرار شد تمام روستاها و شهرستان ها رژه و تظاهراتی برگزار کنند که در میدان امام (ره) با حضور خیل عظیم جمعیت انقلابی مردم همراه بود.

داوودی شمسی گفت:  بعد ازشهادت بهشتی نژاد امام جمعه وقت،نیاز شهربانی(نیروی انتظامی آن زمان) به 100 دستگاه موتور سیکلت بود که از سوی استانداری تامین شد.

وی در مورد برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری در زمان جنگ تحمیلی و تمهیدات اندیشیده شده از سوی استانداری اظهار داشت: مردم به دقت بر همه جوانب نظارت داشتندو کوچک‌ترین حرکت مشکوک را گزارش می‌دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار