رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: در یک سال گذشته درآمدهای موقوفات در اردکان 63 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۷۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 05 November 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی سیدی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ضمن گرامیداشت دهه وقف گزارشی از عملکرد یک‌ساله اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان را ارائه کرد و گفت: تعداد هزار و 780 موقوفه شهرستان و 18 بقعه متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت‌شده است که از این تعداد هزار و 422 موقوفه متصرفی و 351 موقوفه غیر متصرفی است و هفت موقوفه نیز اشتراک التولیه است. همچنین تعداد 7 هزار و 346 رقبه در این سامانه ثبت‌شده است. در سال جاری 8 وقف جدید در شهرستان اردکان در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: موقوفات متصرفی به موقوفاتی گفته می‌شود که تولیت آن به عهده افراد خاصی نیست و اداره اوقاف در کلیه امورات آن اقدام می‌کند و موقوفات غیر متصرفی نیز موقوفاتی هستند که متولی خاصی دارد و افرادی طبق نیت واقف تولیت آن را بر عهده‌دارند و آن را اداره می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در طول یک سال گذشته در واحدهای مختلف اداره اوقاف شهرستان انجام‌شده است شامل؛ اخذ مجوز 9 رقبه برای پذیره تملک اعیان و اعطای حق تملک اعیان به مستأجر است که در سطح استان بیشترین آمار را دارد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین نیروهای مسلح و وزارت بهداشت و اوقاف مبنی بر پرداخت اجور معوقه سالیان گذشته منعقد شد که این معوقات درمجموع 3 میلیارد و 370 میلیون تومان محاسبه‌شده است و تاکنون 85 میلیون تومان از نیروی انتظامی وصول‌شده است.

وی بابیان اینکه هدف اصلی اداره اوقاف، تثبیت و احیای موقوفات و همچنین از زیر دین درآوردن مردم است، تصریح کرد: در یک سال گذشته درآمدهای اداره اوقاف اردکان از محل موقوفات 63 درصد رشد داشته است و حدود 879 میلیون تومان اجرای نیت انجام‌شده است.

سیدی گفت: درزمینهٔ فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی مانند طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح شهرستان انجام‌شده است و در بازرسی‌هایی که توسط سازمان اوقاف صورت گرفت اداره اوقاف شهرستان اردکان توانست رتبه کشوری و استانی را کسب نماید. چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز در اردکان برگزار شد و 12 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 5 نفر از شرکت‌کنندگان اردکانی موفق شدند در سطح استان مقام کسب نمایند.

وی اظهار داشت: در روز عید قربان بزرگ‌ترین قربانی توسط اوقاف اردکان در شهر انجام شد که با همکاری ادارات و سازمان‌های حمایتی گوشت قربانی به‌صورت بسته‌بندی بین نیازمندان و مددجویان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان در پایان گفت: در دهه وقف امسال برنامه‌هایی شامل دیدار با امام‌جمعه و فرماندار شهرستان، نواختن زنگ وقف در مدرسه موقوفه، تعزیه‌خوانی از محل درآمد موقوفات، مراسم سالروز شهادت حضرت امام رضا (علیه‌السلام) در امامزاده میر شمس الحق، برگزاری دعای ندبه در امامزاده سید محمد هفتادر، طبخ آش، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، غبارروبی بقعه متبرکه سید هاشم، عیادت از سالمندان و بیماران، برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه وقف، دیدار با خانواده شهدای واقف و نشست بانوان با موضوع سبک زندگی اسلامی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار