استاندار اصفهان گفت:دولت‌های ما یک به یک به درآمدهای نفتی معتاد شده و این اعتیاد، تمامی شاخص‌های اقتصادی حاکم بر کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.
کد خبر: ۶۷۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 05 November 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان دیروز در همایش واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: برای تشکیل چنین جلسه‌ای لحظه شماری می‌کردم و با وجود این‌که معتقدم چند ماهی برای انجام چنین کاری دیر شده اما باز هم تا پایان سال فرصت وجود دارد و باید با جدیتی خاص، این کار بزرگ را در اصفهان به ثمر رساند.

وی همچنین افزود: تقارن این جلسه با 13 آبان، تقارنی مثبت است چون باید با این واقعیت کنار آمد که درآمدهای نفتی، درآمدهای قابل اتکایی نبوده و وابستگی ایجاد شده به نفت که از سال 53 اوج گرفت، اتفاقی شوم برای اقتصاد ایران بوده است.

استاندار اصفهان متذکر شد: دولت‌های ما یک به یک به درآمدهای نفتی معتاد شده و این اعتیاد، تمامی شاخص‌های اقتصادی حاکم بر کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مهرعلیزاده با اشاره این‌که وقت ترک این اعتیاد رسیده است، یادآور شد: راه حل دوری از درآمدهای نفتی و کنار گذاشتن آن، اتکا به توان داخلی، استفاده از خلاقیت جوانان، میدان دادن به بخش خصوصی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی است.

وی مردم ایران را مردمی سخت کوش، خلاق و هوشمند دانست و گفت: وجود این ظرفیت‌ها به تنهایی کافی نیست و باید شرایط برای حضور مردم در عرصه اقتصاد نیز فراهم شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: به بی‌اثر بودن تحریم‌ها اعتقاد داریم اما این تحریم‌ها بر زندگی مردم بی اثر نیست و با هدف فشار بر مردم نیز طراحی شده است؛ دشمن در پی این است که بر ذهن مردم اثر بگذارد.

وی به تاریخچه 13 آبان نیز اشاره داشت و بیان کرد: در 13 آبان سال 1342، ایادی آمریکا به منظور حذف افکار امام(ره) ایشان را به ترکیه تبعید کردند اما نتیجه معکوسی گرفتند و در سال 1357 نیز با به گلوله بستن دانش‌آموزان و دانشجویان، ذات اصلی خود را نشان دادند و در قضیه تحریم‌ها هم اگرچه شعار فشار بر نظام سر می‌دهند اما فشار بر مردم، هدف آن‌هاست.

مهرعلیزاده همچنین اعلام داشت: مسأله‌ای که در تحریم‌ها باید از آن درس گرفت، لزوم افزایش تاب‌آوری اقتصادی و بستن راه‌های حمله دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت جوانان، مسأله‌ای است که باید بیش از پیش بر آن تأکید شود و با جلب مشارکت آن‌ها، ایده‌های نابشان را باید به اجرا در آورد.

استاندار اصفهان در پایان اجرای تبصره 19 قانون بودجه را فرصتی برای جلب مشارکت جوانان دانست و ادامه داد: در پروژه‌های ارائه شده، مشوق‌ها و تسهیلات متعددی برای جلب مشارکت بخش خصوصی دیده شده است و تلاش شده که نظر جوانان نیز در تکمیل این پروژه‌ها دخیل شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار