زارع‌زاده خبر داد؛
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد با بیان این‌که هیچ بنگاه‌ها املاکی اجازه ندارد بدون اخذ مجوز با مهاجرین خارجی معامله کند گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود هشت هزار نفر از اتباع خارجی داوطلبانه از استان یزد خارج شدند.
کد خبر: ۶۷۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 04 November 2018

 «رضا زارع‌زاده» در نشست هم اندیشی معتمدین محلات یزد که با حضور معتمدین بیش از 20 محله شهرستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل مرتبط با موضوع اقامت اتباع خارجی در بافت جهانی برگزار شد با بیان این‌که نرخ امنیت در ایران از بسیاری کشور های اطراف گرانتر است، اظهار کرد: حضور مهاجرین خارجی در استان یزد به ساماندهی و مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان نیاز دارد.

وی در مورد چرایی ارائه خدمات آموزشی به مهاجرین خارجی مجاز و غیرمجاز در ایران، افزود: مقام معظم رهبری دستور دادن حتی افغانستانی های غیرمجاز هم باید آموزش ببینند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد در ادامه با بیان این‌که بسیاری از مسائل اقامت اتباع خارجی در استان و ایران به مسائل سیاسی و امنیت ملی وابستگی جدی دارند، گفت: بحث ساماندهی اتباع خارجی در سه حوزه اسکان، اشتغال و آموزش توسط کارشناسان بومی در استان یزد تدوین و به وزرات کشور ارسال شده است.

زارع‌زاده تدوین یک سری برنامه های کاربردی برای مدیریت اسکان اتباع خارجی در استان یزد را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه دانست و بیان کرد: اجرای برنامه های تدوین شده منتظر تصویب و ابلاغ وزارت کشور است.

وی برگزاری جلسات مشترک با شورای اسلامی شهر یزد در مورد تصویب لایحه پرداخت عوارض منازل مسکونی در رهن مهاجرین، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی یزد مالکینی که منازل خود را به افغانستانی‌ها اجاره می‌دهند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند.

این مقام مسئول با بیان این‌که هیچ یک از بنگاه‌های املاک اجازه ندارند بدون اخذ مجوز از اداره کل اتباع استانداری وارد معامله با مهاجرین خارجی اعم از قانونی و غیرقانونی شوند، بیان کرد: ساماندهی اسکان مهاجرین مستلزم همکاری مردم است.

مدیرکل امور اتباع خارجی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام گشت‌های هفتگی و روزانه با هدف جلوگیری از بکارگیری اتباع در مشاغل ممنوعه، گفت: در بیش از 70 درصد جرائمی که اتباع خارجی در استان یزد مرتکب می شوند سرنخ هایی از ایرانی ها وجود دارد.

وی در پایان با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون حدود هشت هزار نفر از اتباع خارجی از استان یزد خارج شدند، گفت: بسیاری از اتباع خارجی که به استان یزد وارد می‌شوند این استان را به عنوان محل عبوری برای رفتن به کشورهای دیگر انتخاب کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار