میعاد مردم متدین و ولایتمدار قم همیشه سرافراز، ساعت 9:30 روز یکشنبه 13 آبان، میدان روح‌الله، ادای احترام به روح ملکوتی امام راحل عظیم الشان و سپس آغاز تظاهرات به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برگزاری مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ذالنوری نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی.
کد خبر: ۶۷۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹ 04 November 2018

به گزارش تابناک قم، نهادها و سازمان های قم در بیانیه هایی جداگانه، از مردم متدین و همیشه در صحنه قم برای حضوری باشکوه در راهپیمایی یوم الله 13 آبان دعوت به عمل آوردند.

یوم الله 13 آبان مبدا تاریخ استکبارستیزی

مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مردم ایران در 13 آبان فریاد ایستادگی و مقاومت را در مقابل یزیدیان زمان سر خواهند داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: یوم الله 13 آبان تنها برگی زرین از اسلام جویی و استقلال طلبی و آزادی خواهی ملت بزرگ ایران نیست، بلکه مبدا تاریخ استکبارستیزی مردمی است که در طی 40 سال در مقابل همه تهدیدات نظامی و اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه ایستادگی کرده و امروز برآنند پس از شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان فریاد ایستادگی و مقاومت را در مقابل یزیدیان زمان سر دهند و سربلندانه همگام با مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم بار دیگر حماسه ای دینی و انقلابی بیافرینند.

بیانیه حاکی است: حوزه های علمیه، اساتید و طلاب ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و بیعت مجدد با رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای«مد ظله العالی»، مردم مومن و انقلابی را به حضور پر شور در راهپیمایی ضد استکباری یوم الله 13 آبان دعوت می ‌کنند.

روز تبلور نفرت درونی ملت شریف ایران نسبت به استکبار جهانی

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم دعوت کرد در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: یوم الله سیزده آبان، روز تبلور نفرت درونی ملت شریف ایران نسبت به استکبار جهانی است؛ روزی است که یادآور سه واقعه تاریخی مهم در تحقق اراده راسخ ملت بزرگ ایران در مقابل کینه‌ توزی‌های شیطان بزرگ است، از تبعید امام امت(ره) به دلیل ایستادگی در مخالفت با قانون ظالمانه آمریکایی کاپیتولاسیون، تا کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ.

بیانیه ادامه یافته است: مردم شریف ایران اسلامی امسال نیز با حضوری دشمن‌شکن در راهپیمایی 13 آبان عزم راسخ خود را در تثبیت استقلال و اعلام عزتمندی خود به نمایش خواهند گذاشت و اتحاد همیشگی و همبستگی ملی خود را در مقابل دشمنان نشان خواهند داد.

بیانیه حاکی است: حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ضمن پیوستن به موج خروشان میلیون‌ها مسلمان و آزاده از تمام قشرهای جامعه دعوت می‌کند تا با شرکت پرشور و باشکوه در مراسم ضد استکباری یوم الله 13 آبان با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید عهد نمایند و بار دیگر شکوه قدرت و عظمت تاریخی خود را که درسایه اسلام، وحدت و مجاهدت به دست آورده‌اند در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به نمایش گذارند.

لعن مظلومین جهان علیه دولتی پرمدعا و ظالم

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان، امت مقاوم و شهیدپرور همگان را به حضور در تجمع برائت از مستکبرین، صهیونیسم جهانی و آمریکای حیله گر دعوت کرد.

در اطلاعیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آمده است: فریاد مرگ بر آمریکا که سال به سال در ادبیات مقاومت منطقه‌ای و جهانی علیه مستکبرین رونق بیشتری یافته است فریادی برخاسته از ذات استکبار ستیز و روح مقاومت پیشه انقلاب اسلامی ماست. راستی مگر ندای مرگ بر آمریکا، لعن و نفرین خروشان مظلومین جهان علیه دولتی پرمدعا و ظالم نیست؟ مگر طنین کوبنده مرگ بر آمریکا صدای بر آمده از شور مشتی هیجان زده است که با احساس کور معدودی مجذوب یا مرعوب، از صحیفة نورانی انقلاب برافتد؟

در این اطلاعیه تاکید شده است: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان که یادآور تبعید ظالمانه امام راحل عظیم الشأن، پرپرشدن لاله‌های دانش آموز در آستانة پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان بصیرت محور و استقامت پیشه است همگام با امت مقاوم و شهیدپرور همگان را به حضور در تجمع برائت از مستکبرین، صهیونیسم جهانی و آمریکای حیله گر دعوت می‌نماید.

ذالنوری سخنران مراسم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز در بیانیه ای از عموم مردم متدین و ولایتمدار این استان برای حضوری باشکوه در راهپیمایی یوم الله 13 آبان دعوت به عمل آورد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: میعاد مردم متدین و ولایتمدار قم همیشه سرافراز، ساعت 9:30 روز یکشنبه 13 آبان، میدان روح‌الله، ادای احترام به روح ملکوتی امام راحل عظیم الشان و سپس آغاز تظاهرات به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برگزاری مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ذالنوری نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی.

سیزدهم آبان ماه، حماسی و پرشورتر از قبل

همچنین در بیانیه فرماندهی انتظامی قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهیدان حماسه‌ساز 13 آبان ماه و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا تاکید شده است، امسال راهپیمایی ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان ماه با فریاد رساتر و بلندتر مرگ بر آمریکا، حماسی و پرشورتر از قبل برگزار خواهد شد.

فرماندهی انتظامی استان قم، ضمن بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان ماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، از ملت استکبار ستیز و همیشه در صحنه استان دعوت کرد تا حضوری پرشور در این راهپیمایی داشته باشند.

بیانیه شهردار قم به مناسبت 13 آبان

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در بیانیه ای آورده است: اینجانب به نمایندگی از خادمان مردم شریف، ولایت‌مدار و انقلابی قم مقدس در مجموعه مدیریت شهری، ضمن گرامی‌داشت یوم الله 13 آبان و شهدای این روز، اعلام می‌دارد که همچون ایام تاریخ‌ساز دیگر؛ مجموعه شهرداری قم با حضوری باشکوه و پر شور در راهپیمایی این روز بزرگ با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) تجدید پیمان خواهند داشت و همچنین از تمام اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و قشر فرهیخته و همیشه در صحنه و حزب‌اللهی استان قم برای حضور آگاهانه در راهپیمایی این روز و پاسخی دندان‌شکن به دشمنان انقلاب اسلامی ایران دعوت به عمل می‌آورم.

13 آبان سرفصل نوینی از تاریخ مبارزه و رویارویی با استکبار جهانی

سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در بیانیه ای آورده است: رخدادهای سرنوشت ساز 13 آبان ماه در دوران شکل گیری و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر یک سرفصل نوینی از تاریخ مبارزه و رویارویی ملت ایران برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به شمار رفته و نشان می دهد هیچ قدرت مادی مجهز و بزرگ هرگز قادر نخواهد بود اراده خود را به ملت مومن، انقلابی و عاشورایی ایران اسلامی تحمیل کند.

بیانیه ادامه یافته است: ما جهادگران (نیروهای سازمان جهاد کشاورزی، ادارات تابعه و بهره برداران بخش کشاورزی) با شرکت فعال در راهپیمایی عظیم و باشکوه سیزدهم آبان ضمن اعلام بیعت مجدد با امام راحل عظیم الشان و خلف شایسته آن بزرگوار رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، حمایت و همدلی خود را با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می داریم.

دعوت اتاق اصناف قم به مناسبت 13 آبان

در بیانیه اتاق اصناف قم نیز آمده است: مجموعه اتاق اصناف مرکز استان قم و اصناف و بازاریان دوشادوش با دیگر اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و دانش آموزان، ضمن بزرگداشت عظمت این روز و تجدید میثاق با آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و اطاعت کامل از ارشادات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، حمایت همه جانبه خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کرده و با حضور خروشان خود در راهپیمایی یوم الله13 آبان، بار دیگر برگ زرینی در تاریخ اصناف رقم خواهند زد.

سیزدهم آبان آموخت که دیوار ظلم و ستم شکستنی

اداره کل راه و شهرسازی قم نیز در بیانیه ای آورده است: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند، به آن ها آموخت که می‌توانند هویت خود را با نفی قدرت ‌های استعماری تعریف کنند و در یک کلام با به ارمغان آوردن غروری مقدس و حماسه آفرین به آن ها آموخت که دیوار ظلم و ستم شکستنی است.

بیانیه ادامه یافته است: اینک بار دگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) هم نوا می شویم که در ایران هر کسی که به پایه های اسلامی انقلاب اعتقاد دارد به مبارزه همیشگی با پرچم داران قدرت استکباری «در راس آن ها آمریکا» اعتقاد دارد.

بیانیه حاکی است: کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان، از آحاد ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شریف استان قم دعوت می ‌نمایند تا با حضور پرشکوه خود در آیین‌ های بزرگداشت سیزده آبان، دشمنان نظام را مایوس کرده و نور امید را در دل مستضعفان و آزادی خواهان جهان برافروزند.

13 آبان سالروز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار