مردم استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان شرکت می‌کنند و باری دیگر با انقلاب و ولایت فقیه پیمان بسته و به بیگانگان نشان می‌دهند که وحدت و همدلی مردم ایران با هیچ طوفانی به لرزه در نمی‌آید.
کد خبر: ۶۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 03 November 2018

به گزارش تابناک : 13 آبان، تاریخ مهمی در جریان پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران است. در این روز سه واقعه اتفاق افتاده است که هرکدام به نوبه خود باعث پیشبرد جریان مبارزات شدند. نخستین واقعه تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343 است. دومین واقعه کشتار دانش آموزان بی گناه در سال 1357 و سومین رویداد نیز تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است.

علت نامگذاری 13 آبان به نام روز دانش آموز، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز 13 آبان 1357 در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند. به منظور گرامی‌داشت این روز، 13 آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی

گرچه روز 13 آبان به نام دانش آموزان میهن اسلامی ایران نامگذاری شده است اما در این روز دو واقعه دیگر را نیز ما ایرانی‌ها تجربه کردیم که تبعید امام (ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی بوده است.

هر سال روز 13 آبان مردم انقلابی و ولایت مدار به راهپیمایی می‌پردازند و یک بار دیگر با هم متحد و هم پیمان شده که اجازه ندهند بیگانگان در هیچ زمینه‌ای به کشور ما نفوذ کنند. با وجود تمام مشکلاتی که کشورمان با وجود تحریم‌ها پشت سر می‌گذارد اما ملت ایران همچنان استوار و یکپارچه بر سر اهداف و اعتقاداتشان پایبند هستند و مبارزه می‌کنند و به استکبار نشان می‌دهند که اراده ملت ایران با چنین مشکلاتی سست نخواهد شد.

بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم ایران در این سال‌ها نشان داده‌اند که تا چه اندازه پایبند انقلاب و اسلامی هستند که برای به دست آوردنش مبارزه کردند و خون دادند.

با نزدیک شدن به روز 13 آبان و راهپیمایی بزرگ این روز به میان مردم اصفهان رفته و از آنها در مورد این روز عظیم و مبارزه با استکبار جهانی پرسیدیم.

همچنان می‌گوئیم دستان ما مشت محکمی بر دهان استکبار است

رسول کشاورز شهروند 41 ساله اصفهانی پیرامون 13 آبان و شرکت در راهپیمایی به خبرنگار تسنیم گفت: همچنان روی حرف خودمان ایستاده‌ایم، همچنان می‌گوئیم دستان ما ایرانی‌ها مشت محکمی بر دهان استکبار است و دشمن هرگز به نیت شوم خود نخواهد رسید. من به عنوان یک شهروند اصفهانی به وظیفه خودم عمل کرده و به همراه خانواده‌ام در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنیم.

مریم عزیزی نیز پیرامون روز 13 آبان گفت: 13 آبان روز شهدای دانش آموز است، هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم خون شهدای ما آن هم شهدای نوجوانی که امید یک ملت بودند پایمال شود. ما به خاطر حفظ خون شهدای دانش آموز و تمام شهدای ایران و حفظ این انقلاب تا آخرین قطره خون مان مبارزه می‌کنیم و کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم شرکت در راهپیمایی 13 آبان است. 

تحریم‌ها اثری بر اراده ما ندارد

اکرم چوپانی شهروند 35 ساله اصفهانی نیز گفت: دشمنان فکر کرده‌اند که تحریم‌ها باعث سست شدن اراده ملت ایران می‌شود، اصلا اینطور نبوده و نخواهد بود. اما هرگز اجازه نمی‌دهیم که دشمن شاد شویم؛ درست است که گرانی هست و مردم از لحاظ اقتصادی اذیت می‌شوند اما این مسئله به دشمنان ما ارتباطی ندارد و مسئله‌ای خانوادگی است.

وی افزود: من معلم هستم و به همراه شاگردانم در راهپیمایی عظیم 13 آبان شرکت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم خون دانش آموزان بی گناهمان که روزی برای دفاع از انقلاب قیام کردند پایمال شود. شرکت در این راهپیمایی وظیفه تمام مردم ایران است.

13 آبان وحدت و همدلی خود را به جهانیان نشان می‌دهیم

محمد رشیدی از دیگر شهروندان اصفهانی پیرامون راهپیمایی 13 آبان و هدفش از شرکت در این راهپیمایی گفت: ما اصفهانی‌ها در راهپیمایی روز 13 آبان شرکت می‌کنیم، همان طور که در تمام مناسب‌ها و سختی‌ها و مصائب پشت کشور خود را خالی نکردیم و همیشه پشتیبان نظام و ولایت و انقلاب بودیم. امسال هم با شرکت در راهپیمایی 13 آبان وحدت، همدلی و اراده خود را به جهانیان نشان می‌دهیم تا بدانند که نقشه‌هایشان بر ما کوچکترین اثری ندارد.

13 آبان امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد

اکبری از شهروندان اصفهانی با بیان اینکه 13 آبان امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد، گفت: تفاوت در این است که امسال دشمن خیلی ما را نشانه گرفت، بیشتر از همیشه، با انواع تحریم‌ها، تهدیدها و سختی‌ها اما دید  که هیچ کدام از اینها ملت ایران را تکان را نمی‌دهد و در برابر یک کوه محکم مانند ایران هیچ کاری نمی‌تواند از پیش ببرد.

وی افزود: 13 آبان امسال در راهپیمایی شرکت می‌کنیم و به تمام بیگانگان نشان می‌دهیم که هرگز نمی‌توانند در مقابل عزم و اراده ما کاری از پیش ببرند، ما در کنار ولایت فقیه ایستاده‌ایم و از مظلومان دفاع می‌کنیم. مشت محکم‌مان را بر دهان استکبار می‌کوبیم و می‌گوئیم که با ایران طرف هستند، با مردمی که هزاران سختی را به جان می‌خرند اما انقلاب و اسلام خود را حفظ می‌کنند.

پیام روز سیزدهم آبان

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت‌های چپاول گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. پیام روز سیزدهم آبان به مسلمانان این است که: تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیش گاه خدا به کرنش بنشینند و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت ها سرتسلیم فرود نیاورند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار