تیم فولاد مبارکه سپاهان پس از شکست مس کرمان در مرحله یک چهارم نهایی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، فارس در گزارشی عملکرد این تیم را در جام حذفی بررسی می‌کند.
کد خبر: ۶۷۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 03 November 2018

به گزارش تابناک : طلایی پوشان اصفهان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال راه یافتند؛ صعود به این مرحله و بالاتر رفتن و قهرمانی در این جام برای هواداران طلایی پوش حائز اهمیت بوده، فارس در گزارشی شرایط و اتفاقات صعود سپاهان تا این مرحله را بررسی می‌کند

استارت شاگردان ژنرال با حذف شهرداری ماهشهر

سپاهان در اولین بازی خود در جام حذفی مقابل شهرداری ماهشهر قرار گرفت؛ تیم یک دست جوان جنوبی که امید زیادی برای صعود به مرحله بعد داشتند با یک بدشانسی به تور نام بزرگ سپاهان خوردند.

ماهشهری‌ها با حضور در اصفهان و در ورزشگاه نقش‌جهان بازی را واگذار کردند تا در اولین قدم خود با جام حذفی خداحافظ کنند؛ سپاهان توانست با نتیجه 3بر1 میهمان خود را شکست دهد و راهی مرحله یک هشتم شود

رسول چرخابی در خصوص اولین دیدار سپاهان در جام حذفی افزود: بازی در جام حذفی کاملا با دیگر تورنمنت‌ها متفاوت است؛ تیم های کوچک مقابل تیم‌های بزرگ انگیزه بسیاری دارند و بهترین بازی را از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: استارت سپاهان در جام حذفی بسیار مقتدرانه و با برنامه بود؛ شاگردان قلعه‌نویی با یک بازی از پیش طراحی شده توانستند از سد حریف خود عبور کنند و به مرحله بعدی راه‌یابند.

قدم دوم طلایی‌پوشان؛ سپاهان با چنگ و دندان پیروز شد

دومین بازی سپاهان در جام حذفی مقابل تیم نساجی مازندران برگزار شد؛ شاگردان نکونام با حضور در اصفهان مقابل شاگردان قعله‌نویی قرار گرفتند و با یک بازی تدافعی کار را برای خط حمله سپاهان سخت کردند.

نساجی‌ها که برای پیروزی پا در نقش‌جهان گذاشته بودند تا آخرین لحظه مقابل طلایی‌پوشان استقامت کردند اما این استقامت در ضیافت پنالتی به‌هم خورد مازنی‌ها با جام حذفی خداحافظی کردند.

سپاهان که در این بازی از امتیاز میزبانی و هواداران خود استفاده می‌کرد نتوانست در 90 دقیقه کار نساجی را یک سره کند؛ خط حمله سپاهان در این دیدار به‌خصوص در دقایق پایانی وقت قانونی تزلزل داشت و خط دفاعی نساجی هم از دل و جان مایه گذاشت اما در نهایت تجربه قلعه‌نویی به نکونام چربید و سپاهان به یک چهارم صعود کرد

چرخابی در خصوص این دیدار اشاره کرد: تیم‌ها در جام حذفی زمانی که به مراحل بالاتر صعود می‌کنند کیفیت بالاتری پیدا می‌کنند؛ نساجی نیز برای صعود به مرحله بعد امید بسیاری داشت اما سپاهان بود که پیروز این دیدار شد.

وی افزود: تیم قلعه‌نویی برای این بازی تک برنامه عمل کرد، سپاهان در این دیدار صرفا قصد نفوذ از کناره و ارسال بلند و گلزنی را داشت و زمانی که برنامه این تیم عملی نشد افت محسوسی را در تیم شاهد بودیم

چرخابی افزود: با وجود تک برنامه بودن سپاهان تجربه بازیکنان به کمک این تیم آمد و در ضربات پنالتی این سپاهان بود که پیروز میدان شد؛ سپاهان با وجود همین بازیکنان و تفکرات قلعه نویی هم اکنون تیم دوم لیگ برتر است و به نیمه نهایی صعود کرده است.

مس کرمان نباز تر از نساجی؛ ضیافت پنالتی که حوصله ها را سر برد

سپاهان در سومین دیدار خود در جام حذفی میهمان مس کردمان بود؛ مس که پیر جام حذفی محسوب می‌شود تمام دوستداران فوتبال کرمانی را برای بازی با سپاهان بسیج کرد.

بازی سپاهان با مس همچون بازی با نساجی در 90 دقیقه به تساوی کشیده شد با این اختلاف که در بازی با نساجی دوگل به‌ثمر رسید اما بازی با مس تا ضربات پنالتی توپی از دروازه‌ها عبور نکرد.

سپاهان در این دیدار که یک سر و گردن از حریف خود بالاتر بود با برنامه هجومی بازی را آغاز کرد اما با گذشت زمان با اتوبوس مس مواجه شد؛ مس کرمان که به هیچ طریقی قصد باخت را نداشت با دفاع پرفشار مانع گلزنی سپاهان در این دیدار شد.

برنامه دفاعی کرمانی ها بسیار مشهود بود، هدف اصلی آن‌ها بستن راه نفوذ کومان و استنلی کیروش بود که بسیار هم موفق بودند اما در نهایت نتیجه به شکل دیگر رقم خورد مس هم با اشک بازیکنانش با جام حذفی خداحافظی کرد.

ضربات پنالتی این دیدار شاید یکی از مهیج ترین لحظات و در عین حال طولانی تر ین بخش این بازی محسوب می‌شد، در ضیافت پنالتی این دیدار 17 پنالتی زده شد تا در نهایت دروازه بان تعویضی مسی‌ها ضربه خود را خراب کرد و نیازمند ستاره سپاهان قهرمان این بازی شد.

چرخابی در خصوص عملکرد سپاهان مقابل مس کرمان افزود: هیچ وقت ورزشگاه کرمان این حجم از تماشگر را به‌خود ندیده بود، تمام کرمانی‌ها از دل جان برای پیروزی و صعود این تیم مایه گذاشته بودند.

وی افزود: سپاهان، سپاهان همیشگی نبود؛ تیم دست نشان برای سپاهان برنامه داشت و تا جایی که توانستند خط حمله سپاهان را از کار بندازد و در این امر موفق بود، زمانی که استنلی را متوقف کردند موتور سپاهان نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: سرمربی مس در این دیدار بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود را مرتکب شد؛ بیرون کشیدن دروازه بان اول و بها دادن به دروازه‌بان دوم برای زدن پنالتی بدترین اشتباه ممکن برای این تیم بود، شاید سال‌ها طول بکشد تا این مربی اشتباه امشب خود را فراموش کند

اما و اگرها برای نیمه نهایی؛ حریف بعدی سپاهان کیست؟

سپاهان با حذف مس وارد مرحله نیمه نهایی شد، در مرحله که چهار تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند تکلیف چهارمین تیم تا کنون مشخص نشده است؛ سپاهان، داماش و برنده دیدار صنعت نفت و سایپا شاید قابل ذکر ترین رقیبان یکدیگر در مرحله نیمه نهایی باشند.

تشخیص چهارمین پایه جام حذفی مقداری در هاله ابهام است، این بهم ریختگی و مبهم بودن چهارمین تیم به پرسپولیس تهران باز‌می گردد، این تیم که در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارد برای ادامه این تورنمنت باید دو بازی معوقه را انجام دهد؛ سرخ‌پوشان پایتخت ابتدا باید مقابل شاگردان جادوگر فوتبال یعنی سپید رود رشت قرار بگیرند و پس از آن برنده این بازی مقابل پدیده بازی کند تا چهارمین تیم صعود کننده مشخص گردد.

روی کاغذ مرحله یک چهارم بازی‌های معوقه بین پدیده و پرسپولیس انجام می‌شود اما فوتبال غیر منتظره است؛ پس از انجام این دیدار‌ها شانس مهمترین عامل سپاهان برای فینالیست شدن است؛ سپاهان‌ها باید انتظار بکشند تا قرعه کشی انجام شود و حریف بعدی خود را شناسایی کنند.

در هر صورت سپاهان در نیمه نهایی کار راحتی را نخواهد داشت، سایپا استقلال تهران را حذف کرد و پدیده و پرسپولیس نیز حریفان سخت طلایی پوشان محسوب می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار