نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین تعاونی کامیون‌داران در شهرضا تشکیل شد، گفت: شهرضا ظرفیت آن را دارد که شهرک ویژه حمل و نقل استان در آن ایجاد شود.
کد خبر: ۶۷۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 02 November 2018

به گزارش تابناک : سمیه محمودی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرضا با با تأکید بر اینکه اگر نگاه ویژه و برنامه‌ای برای استان اصفهان در نظر گرفته شود شهرضا هم در آن دیده شود، اظهارداشت: شهرستان شهرضا یک شهر مهاجرپذیر است و اگر امکانات و زیرساخت‌های اولیه را نداشته باشیم مشکلات بسیاری به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه نگاهی که باید به شهرضا در دهه‌های گذشته می‌شده، انجام نشده و شهرضا را در حوزه‌های مختلف با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است، افزود: مشکل اصلی شهرضا آب است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که تنها راه حل بحران آب شهرضا انتقال آب به این شهرستان است، گفت: در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای این مسأله انجام شده است، اما این طرح در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان نیست.

وی با اشاره به خشک شدن سفره‌های آب زیر زمینی در شهرضا، بیان کرد: در حال حاضر آب شرب مردم شهرضا از محل چاه‌های حفاری شده تأمین می‌شود که از کیفیت مناسب برخوردار نیست و سبب نارضایتی مردم شده است.

نصب دستگاه آب شیرین‌کن در شهرضا

محمودی با بیان اینکه در طرح کوتاه‌مدت و برای رضایت شهروندان دستگاه آب شیرین‌کن باید نصب شود، تصریح کرد: در این راستا استاندار قول مساعد دادند، اما هنوز اقدامی انجام نشده است، شرکت آب و فاضلاب استان و کشور باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به احیا و لایروبی قنوات شهرستان شهرضا، بیان کرد: یکی از راه‌های حل بحران آب لایروبی و مرمت قنوات است که در این راستا برای شهرستان شهرضا 3 میلیارد تومان توانستیم برای قنوات آن جذب کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهسازی راه‌های مواصلاتی از مهمترین نیازهای توسعه شهرستان شهرضا است، افزود: با وجود آنکه مسیر شهرضا به اصفهان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور است، اما هیچ اعتبار ملی و استانی برای پروژه شش بانده کردن آن در نظر گرفته نشده است و بودجه مورد نیاز برای آن به سختی و با رایزنی با مسئولان کشوری، تأمین می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 20 کیلومتر آن زیرسازی انجام شده است و امیدواریم با مساعدت استان 20 کیلومتر دوم مناقصه آن انجام شود، تصریح کرد: تقاطع غیر هم‌سطح شهرضا، دهاقان و مبارکه با توجه به ترافیک و حجم بالای تصادفات در ردیف پروژه‌های ملی قرار گرفت و آذر ماه کلنگ آن بر زمین زده می‌شود.

اجرای 7 زیرگذر در شهرستان شهرضا

محمودی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای احداث هفت زیرگذر در مناطق مختلف شهرستان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: همه این اعتبارات در تهران مصوب شده و مسئولان استانی باید همکاری لازم برای انتقال آن به شهرضا را انجام دهند.

وی با اشاره به پروژه فاصلاب شهرضا، گفت: 40 سال است که از انقلاب می‌گذرد اما شهرضا هنوز فاضلاب آن تکمیل نشده است با بودجه‌های قطره‌چکانی نمی‌توان این پروژه بزرگ را تکمیل کرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تبصره 3 برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا، بیان کرد: در حال حاضر این پروژه در حال اجرا است اما با توجه به وضعیت اقتصادی، مردم قادر نیستند در این پروژه مشارکت کنند باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرضا فعال شود.

وی با تأکید بر این‌که پساب فاضلاب باید برای خود شهرضا باشد، افزود: اگر پساب فاضلاب را مدیریت نکنیم در اختیار آب منطقه‌ای قرار می‌گیرد، شهرستان شهرضا نخستین شهرستانی است که با توجه به مشکلات مالی توانسته پساب فاضلاب را به شهرک صنعتی رازی انتقال دهد.

شهرضا به قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌شود

محمودی با بیان اینکه شهرضا در آینده به قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: یال دوم بیمارستان این شهرستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن نیز احتمالا تا اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به نبود دستگاه MRI در بیمارستان شهرضا، تصریح کرد: مجوز ایجاد مرکز MRI از سوی وزارت بهداشت تنها به یک نفر واگذار شده و هر سال تمدید می‌شود و به همین دلیل این مجوز برای دیگران صادر نمی‌شود، اما این مسأله سبب بروز مشکلات بسیاری برای بیماران این شهرستان شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصصی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی شهرضا، افزود: با وجودی که این درمانگاه تخصصی شده اما جوابگوی کارگران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نیست، شهرستان شهرضا این ظرفیت را دارد که دارای بیمارستان تأمین اجتماعی باشد و در صورت موافقت استان در تهران آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش اجتماعی این شهرستان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، بیان کرد: حرفه‌آموزی حلقه مفقوده آموزش‌ها در کشور است، دانش‌آموختگانی که مهارت و تخصص لازم را ندارند، بیکار هستند به همین دلیل، باید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه یابد.

محمودی با تأکید بر بوم‌گردی و گردشکری در شهرضا، تصریح کرد: امامزاده شاهرضا قطب گردشگری مذهبی در جنوب استان اصفهان است و اگر بتوانیم از آن نهایت استفاده را کنیم در زمینه اشتغال هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه از استان تقاضا داریم که سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و بوم‌گردی و صنایع دستی را به سمت شهرضا سوق دهند، گفت: انار، گردو، انگور و محصولات گلخانه‌ای مزیتی برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرضا فراهم کرده است و در این زمینه باید ورود سرمایه‌گذاران به شهرضا تسهیل شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا مشکلات اقتصادی و اشتغال استان و شهرستان را برطرف می‌کند، گفت: رایزنی‌های لازم برای راه‌اندازی این منطقه در تهران انجام شده و در شهرستان هم مسئولان آماده همکاری هستند، بنابراین لازم است حمایت مسئولان استانی هم در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولین تعاونی کامیون‌داران در شهرضا تشکیل شد، بیان کرد: شهرضا ظرفیت آن را دارد که شهرک ویژه حمل و نقل استان در آن ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار