مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون 270 کودک خیابانی اعم از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در اردبیل شناسایی و ساماندهی شدند.
کد خبر: ۶۷۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 02 November 2018
به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری در دیدار با فرماندار شهرستان خلخال اظهار کرد: عمده این کودکان توسط افراد سودجو برای تکدی‌گری و دستفروشی اجیر شده بودند که با بررسی و نظارت دقیق این کودکان شناسایی و به محل مناسب منتقل شده و کار نگهداری و حمایت از آنها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا 47 میلیارد ريال پیش‌بینی اعتبار برای تامین نیازمندی کودکان انجام شده و در همه شهرستان‌ها سعی‌مان بر این است تا بهترین فضا برای مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان فراهم آید.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در مناطق مختلف استان به ویژه پارک‌های منتخب اشاره کرد و گفت: در خلخال نیز پارکی در داخل شهر به همین منظور در نظر گرفته شده است تا اجرای این طرح‌ را شاهد باشیم.
 
ستاری همچنین از کاهش آمار طلاق در 6 ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته در سطح استان خبر داد و بیان کرد: سازمان بهزیستی از مهرماه طرح ازدواج آگاهانه را در حال اجرا دارد که در قالب این طرح سعی می‌کنیم تا ازدواج جوانان اعم از دختران و پسران با آگاهی کامل و شناخخت دقیق اتفاق بیفتد تا کاهش طلاق را در جامعه شاهد باشیم.

وی افزود: در کنار ارائه این طرح‌ها مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و همچنین راهنمایی زوجین برای آشنایی با مهارت‌های زندگی اجتماعی مورد توجه و مدنظر است که انتظار می‌رود نتایج این اقدامات را در سال‌های پیش رو شاهد باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح مناسب‌سازی فضای شهری برای عبور معلولان و جامعه هدف بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها تحرک جدی در حوزه مناسب‌سازی فضای اداری برای حضور معلولان دارند به طوری که در ارزیابی دستگاه‌ها چهار تا پنج مورد مربوط به همین مناسب‌سازی نظیر ایجاد رمپ، سلامت آسانسورها و وضعیت سرویس‌های بهداشتی است که باید متناسب با جامعه معلولان باشد.

ستاری ادامه داد: ما سعی می‌کنیم تا با ابزارهای کنترلی و از طریق فرمانداری‌های نقاط ضعف دستگاه‌های اجرایی را در این بخش مورد رصد دقیق قرار داده و نسبت به برطرف کردن معایب و کاستی‌ها کمر همت ببندیم.

در این جلسه فرماندار شهرستان خلخال نیز از کاهش 44 درصدی طلاق در خلخال خبر داد و افزود: روند کنترل و کاهش چشمگیر طلاق در خلخال امیدواری را به ارتقای نظام خانواده بیشتر کرده است.

فریدون بابایی اظهار کرد: در شهرستان خلخال ضعف محرز دستگاه‌های اجرایی در مناسب‌سازی مورد رصد دقیق قرار گرفته و ما سعی داریم تا این کاستی‌ها را تا پایان امسال برطرف کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار