مسئول ستاد فرهنگی قرارگاه اربعین قم با اشاره به اجرای طرح نائب الزیاره در قم گفت: 2 هزار زائر در این استان به نیابت از شهدا در راهپیمایی عظیم اربعین در کربلای معلا شرکت کردند.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 30 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، مجتبی سیاری افزود: این طرح با استقبال گسترده زائران ایرانی و خارجی مستقر در مصلای قدس قم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بازخوردهای بسیار خوبی داشته و موجب انس قشرهای مختلف با شهدا شده است اظهار داشت: در قالب این طرح تصویر 100 شهید شاخص دفاع مقدس و مدافع حرم از شهدای قم و کشور و همچنین شهدای شاخص بین المللی درقالب 2 هزار کارت پرس شده در بین زائران توزیع شده است.

مسئول ستاد فرهنگی قرارگاه اربعین قم، بازشدن راه کربلا را مدیون خون شهدا دانست و ادامه داد: زائران این تصاویر را بر کوله پشتی های خود نصب و در مسیر اربعین یاد این شهدا را که با خون خود موجب باز شدن راه کربلا شده اند، در مسیر نجف به کربلا گرامی داشته و پس از آن این الفت و انس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیشترین استقبال زائران از تصویر شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم بوده است که در حجم زیاد در اختیار زائران قرار گرفته است.

سیاری با اشاره به احتمال اسکان و پذیرایی بیش از 140 هزار زائر ایرانی و خارجی پیاده روی اربعین در مصلای قدس قم گفت: قرارگاه مرکزی اربعین قم که به صورت متمرکز در مصلای قدس میزبان زائران مختلف از ایران و کشورهای مختلف است در 25 روز پذیرایی و میزبانی از زائران برنامه های متنوع فرهنگی از جمله برگزاری یادواره شهدا را برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه 10 یادواره شهدا در مصلای قدس برای زائران ایرانی و خارجی با حضور خانواده های شهدا ترتیب می یابد گفت: هر شب ویژه برنامه هایی از جمله برگزاری یادواره شهدا، برگزاری محفل انس باشهدا، شبی با شهدا و تبیین گفتمان مقام معظم رهبری برای زائران ایرانی و خارجی ترتیب می یابد.

قرارگاه اربعین امسال برای سومین سال متوالی در قم برپا و تخمین زده می شود در طول برگزاری، میزبان140 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی از 24 کشور جهان باشد. مصلای قدس قم که در هر شبانه روز ظرفیت اسکان حدود چهار هزار و 500 آقا و 2 هزار و 500 خانم را دارد، از 23 مهرماه جاری تا 14 آبان ماه پذیرای زائران است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار