مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از آثار طبیعی استان اصفهان کوه کرکس است چرا که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ایران و مرکزی خصوصا در استان به لحاظ طبیعی و زیبایی جایگاه مهمی دارد که در آستانه ثبت در فهرست آثار ملی است.
کد خبر: ۶۷۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 29 October 2018

به گزارش تابناک : فریدون الهیاری امروز پیرامون ثبت میراث طبیعی در استان اصفهان اظهار کرد: یکی از محورهای مهمی که در سال‌های اخیر در حوزه ثبت دنبال شده است، ثبت  میراث طبیعی استان اصفهان است.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان افزود: استان اصفهان به لحاظ طبیعت‌گردی، رشد و رونق بسیاری داشته است به طوری که در ابتدا فقط یک ثبت میراث طبیعی در استان وجود داشته است و امروز به 3 اثر رسیده و 6 اثر دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: یکی از این آثار طبیعی استان اصفهان کوه کرکس است چرا که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ایران و مرکزی خصوصاً در استان به لحاظ طبیعی و زیبایی جایگاه مهمی دارد.

وی ادامه داد: پرونده ثبت کوه کرکس در شورای ثبت استان بررسی و تصویب شده است که با تصویب در شورای ثبت ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران به ثبت خواهد رسید.

الهیاری با بیان این‌که بیشتر آثار ثبت طبیعی مربوط به شهر سمیرم است، گفت: بیشتر ثبت‌ها در شهرستان سمیرم و در حوزه‌های آبشارها صورت گرفته است که ابتدا آبشار سمیرم به ثبت رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار