معاون مدیر کل و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از بازسازی و نصب درهای چوبی خانه تاریخی صدوری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 29 October 2018

به گزارش تابناک : مهران سرمدیان"معاون مدیر کل و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با تاکید بر اینکه خانه تاریخی صدوری یکی از خانه های تاریخی معروف کاشان است اذعان داشت : پاکسازی ، تمیزکاری و رنگ زدایی در های چوبی این خانه با اعتباری بالغ بر ششصد و پنجاه میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی ، این بنا را متعلق به دوره قاجار دانست و افزود : این خانه در محله پنجه شاه کاشان بنا گردیده که در گذشته بخشی از مجموعه تاریخی عطارها بوده که وجه تسمیه فعلی آن مربوطه به آخرین مالک آن یعنی خاندان صدوری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ادامه داد : این خانه مشتمل بر دو حیاط می باشد و با تعداد 12 اتاق به سبک معماری گودال باغچه بنا شده و از نکات جالب توجه در مورد این خانه،وجود حمام به عنوان یکی از فضاهای خدماتی خانه می باشد که سال ها پیش در هنگام مرمت از زیر آوار نمایان شد.

مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان نیز ادامه داد : از جمله ویژگی های این بنا می توان به سادگی و بی آلایشی همراه با خلاقیت و هنرنمایی معمارانه در ساخت و فضاسازی و نیز بهره گیری از حیاط مرکزی و استفاده از مصالح بومی اشاره نمود.

فرهادی گفت : پاکسازی ، تمیزکاری و رنگ زدایی درب های چوبی ، مرمت و استحکام بخشی ، ساخت ، بازسازی و نصب در و پنجره های چوبی با طرح سنتی از اقدامات مهم این طرح مرمتی است.

یادآور می شود خانه تاریخی صدوری در تاریخ 19 خرداد ماه سال 1395 با شماره 31215 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار