حجت الاسلام اسماعیلی دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان در نشست کمیته سلامت و بهداشت امر به معروف و نهی از منکر که با حضور نمایندگان سازمانها و ادارات همکار دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد؛ گفت: اگر مردم به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند؛ باعث سلامت، آرامش، رفاه و خوشبختی آنان خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام اسماعیلی افزود: یکی از شاخص های بزرگ و با اهمیت دین مبین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است. اگر در خصوص اجرای دقیق امر به معروف به شناخت کامل برسند و به شکل صحیح اجرا شود؛  کمتر شاهد پرونده های قضایی در کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر مشکلات دستگاهها و تنشهای اجتماعی حل خواهد شد. امر به معروف باید تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود؛ در این صورت امنیت، آسایش، رفاه، خوشبختی و حقوق افراد حفظ می شود.

اسماعیلی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ماباید ناظر بر اعمال همدیگر باشیم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید به معنای مچ گیری، تجسس و یا سرک کشیدن در زندگی و مسائل شخصی افراد باشد. و باید از رفتارهای پسندیده تشکر کرد و رفتار های غلط را نیز اصلاح نمود.

دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان با بیان اینکه جوانان و مردم باید مطالبه گر و مدیران پاسخگو باشند؛ یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر باید جزو رفتار سازمانی و اجتماعی مردم و خصوصا مدیران باشد. جوانان مزه شیرین دین اسلام را بچشند و نباید کاری کرد که گریزان شوند.

دکتر فاطمه نوروزیان دبیر کمیته سلامت و بهداشت امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به آسیب شناسی و شناسایی مصادیق معروف و منکر در دستگاههای دولتی گفت: هر یک از نمایندگان اعضای این کمیته به دنبال شناسایی معروفات در اداره خود باشند.

دکتر نوروزیان افزود: با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق از راههای مختلف می توانیم با اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر سلامت جسمی، روحی و روانی مردم را تامین کنیم.

وی ابراز کرد: هر یک باید به دنبال این باشیم که از چه راهی و چطور می توانیم برای سلامت جامعه در قالب برنامه های مرتبط با حوزه کاری خودمان تلاش کنیم. دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به تنهایی نمی توانند در راستای تحقق این امر خطیر موفق باشند؛ لذا مشارکت همگانی گامی موثر درجهت تحقق این امر خواهد بود.

الهام محمدی معاون مدیریت منابع ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: فقه و علم باید کنار یکدیگر باشند و در استفاده از غذاهای حلال و حرام با ارائه احدایث و روایات دینی و همچنین اسناد و مدارک علمی و پزشکی مردم را در خصوص فواید و عوارض آنها آگاه کنند.

محمدی در بخش دیگری از مباحث مطروحه در این نشست به اهمیت ذبح اسلامی اشاره کرد و افزود: گوشت مصرفی عرضه شده در بازار و یا وارداتی باید با نظارت دقیق شرعی به دست مصرف کننده برسد تا مردم از غذای مصرفی حلال و سالم استفاده نمایند.

وی اظهار کرد: از مهمترین راههای فرهنگ سازی تهیه محتوای لازم در خصوص موراد بهداشت و سلامت جامعه توسط سازمانهای دخیل در این کمیته می باشد؛ که هر یک به سهم خود با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، بیلبوردهای تبلیغاتی، نشریات و صدا و سیما می توانند با آگاه سازی عمومی رفتارهای نادرست اجتماعی را اصلاح نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار