رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه اصناف مختلف خدمات گوناگونی به زائران اربعین ارائه می‌دهند، گفت: هر سال به میزان بضاعت مالی خود مبالغ و یا اجناسی را برای پیاده‌روی اربعین در نظر می‌گیرند.
کد خبر: ۶۷۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 28 October 2018
به گزارش تابناک : رسول جهانگیری در خصوص خدمات اصناف اصفهان به زائران اربعین، اظهار کرد: اصناف مختلف در ستاد اربعین اتاق اصناف اصفهان به مدیریت شخص استاندار هر سال به میزان بضاعت مالی خود مبالغ و یا اجناسی را برای پیاده‌روی اربعین در نظر می‌گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی اتحادیه‌ها در مسیر اربعین موکب ایجاد کرده‌اند، افزود: اتحادیه‌های دیگر نیز به‌صورت مشترک با هیئت‌ها، موکبی را مورد حمایت قرار می‌دهند.
 
رئیس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه اصناف مختلف خدمات گوناگونی به زائران اربعین ارائه می‌دهند، ادامه داد: همچون سال‌های گذشته جمع‌آوری کالاهایی مانند ظروف پخت‌وپز، ظروف یک‌بارمصرف و سایر هزینه‌ها به اصناف مختلف اطلاع‌رسانی شده است و کمک‌های لازم جمع‌آوری می‌شود.  
 
جهانگیری افزود: برخی اتحادیه‌ها مانند مشاورین املاک، تأسیسات، گازکش‌ها به صورت نقدی و خدمات نیروی انسانی، کمک‌های خود را ارائه می‌دهند، هم‌چنین نیروی انسانی اصناف و کسبه بسیج در موکب‌های مربوط به خود حضور دارند و خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌دهند.
 
بسیج اعضای اتحادیه نانوایان اصفهان در کربلا
 
هم چنین محمود پهلوان‌زاده رئیس اتحادیه نانوایان استان اصفهان در خصوص خدمات این اتحادیه به زائرین، اظهار کرد: اتحادیه نانوایان اصفهان و برخی شهرستان‌ها کمک‌های نقدی اعضای خود را در قالب کیسه‌های آرد، خمیرمایه نان، ماشین‌آلات تهیه نان و ... را به همراه تعدادی نیروی انسانی برای ارائه خدمات به کربلا اعزام کرده است. 
 
بازار ارز بسیار نامطلوب است
 
نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان نیز در خصوص اینکه آیا این اتحادیه برنامه‌ای جهت ارسال گوشت برای زوار اربعین حسینی دارد یا خیر، گفت: متأسفانه امسال وضعیت بازار ارز بسیار نامطلوب است.
 
اصغر پورباطنی با بیان اینکه به دلیل قدرت خرید پایین مردم اغلب قصاب‌ها کاسبی نمی‌کنند، تأکید کرد: متأسفانه قصابان مواجه با فشار مالیاتی و هزینه‌های بالای هستند، اما برای زائران اربعین آنچه در توان اتحادیه باشد، کمک خواهیم کرد.
 
ارسال محموله 53 تنی صیفی‌جات برای زائران اربعین
 
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان نیز با اشاره به راه‌اندازی یک موکب از سوی این اتحادیه برای زائران اربعین گفت: این اتحادیه با کمک اعضای خود اقدام به تأمین برخی از نیازهای زائران اربعین کرده است و کمک‌های خود را با کمک چند نفر به این منطقه ارسال می‌کند. 
 
ناصر اطرج پیش‌بینی کرد برای اربعین امسال حدود 20 تن سیب‌زمینی، 20 تن پیاز، 8 تن گوجه و 5 تن خیار توسط اتحادیه میادین میوه و تره‌بار برای زائران حسینی در اربعین امسال ارسال شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار