نماینده مردم اهواز:
نماینده مردم اهواز با اشاره به اینکه تصمیم دو نرخی شدن قیمت بنزین در اختیار دولت نیست، گفت: نمایندگان مجلس هستند که اختیار تصمیم‌گیری در خصوص دو نرخی شدن بنزین را دارند. در کمیسیون تلفیق نمایندگان با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط اقصادی مملکت در این مورد تصمیم می‌گیرند.
کد خبر: ۶۷۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 29 October 2018

جواد کاظم‌نسب الباجی با اشاره به پاسخگو بودن مسئولان درخصوص کارت سوخت، اظهار کرد: کارت سوخت چندین سال در کشور استفاده شد و نتیجه کارکرد آن توسط مردم و مسئولان دیده شد. متولیان امر باید پاسخگو باشند که اگر کارت سوخت را مثبت می‌دانند، به چه دلیل آن را حذف کردند؟ و اگر بی‌فایده می‌دانستند، به چه دلیل آن را احیا می‌کنند؟

وی افزود: مسئولان یک سیستم حراست، بازرسی و همچنین افرادی ویژه نظارت و جلوگیری از قاچاق سوخت در نظر گرفتند، اگر این سیستم بازرسی و نظارتی آنها نتیجه نداد پس کار سوخت هم نمی‌تواند نتیجه دهد.

نماینده مردم اهواز با مخاطب قرار دادن وزارت نفت، گفت: وزارت نفت، وزارتخانه‌ای است که فقط شعار می‌دهد و چیزی از عملکرد آن را لمس نکردیم. قبل از شما هزینه‌های زیادی برای تحقیق در خصوص کارت سوخت و اجرایی کردن آن متحمل شدند و شما آمدید و همه را لغو کردید. با لغو کارت سوخت مشکلات عدیده‌ای برای نمایندگان و مردم به‌وجود آمد و اکنون باردیگر با احیای آن مشکلی بر مشکلات مردم افزوده می‌شود.

کاظم‌نسب با بیان اینکه نظر من بر این است که همین روال را برای عرضه سوخت بدون کارت حفظ کنند، تصریح کرد: نظارت دقیق از سوی مسئولان دست‌اندرکار و متولیان نظارتی نفت باید صورت گیرد که از قاچاق نفت جلوگیری شود. یکی از راه‌های مقابله با قاچاق هم کمک به مرزبانان عزیز است که می‌توانند در حراست و بازرسی مرزها همکاری کنند.

وی ادامه داد: اگر سیستم نظارت و بازرسی قاچاق نفت مشکل داشته باشد، با احیای کارت سوخت هم نمی‌توان جلوی قاچاق را گرفت و راهی برای قاچاق سوخت از مرزها پیدا می‌کنند.

نماینده مردم اهواز با اشاره به اینکه تصمیم دو نرخی شدن قیمت بنزین در اختیار دولت نیست، بیان کرد: نمایندگان مجلس هستند که اختیار تصمیم‌گیری در خصوص دو نرخی شدن بنزین را دارند. در کمیسیون تلفیق نمایندگان با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط اقصادی مملکت در این مورد تصمیم می‌گیرند. در حال حاضر مجلس در این موضوع ورود نکرده است.

وی گفت: پارسال در کمیسیون تلفیق سعی بر این بود که هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بنزین نداشته باشیم و همین روال هم طی شد. اگر قرار بر افزایش قیمت نرخ بنزین باشد در برنامه بودجه سال آینده گنجانده می‌شد و برای افزایش قیمت امسال در حال حاضر خبری در دست من نیست.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار