رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: خوزستان مهاجر فرست ترین استان کشور است که برای ماندگاری بیشتر مردم در این منطقه طرح های زیادی در دست اجرا است.
کد خبر: ۶۷۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 25 October 2018

امید حاجتی در همایش بزرگداشت هفته آمار و اطلاعات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: از جمله طرح هایی که برای افزایش ماندگاری در استان انجام گرفته پرداخت سهم بدی آب و هوا به کارمندان است که به دنبال پرداخت این سهم به نیروهای قراردادی نیز هستیم.

وی گفت: ماندگاری نیروهای کار مفید باعث توسعه و پیشرفت خوزستان خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: احداث آزاد راه اهواز - لردگان که طرحی گردشگری و تفریحی است نیز می تواند در ماندگاری مردم خوزستان در این استان موثر باشد.

حاجتی با اشاره به اینکه طول این آزاد راه 271 کیلومتر است ادامه داد: با احداث این آزاد راه مردم می توانند از مناطق زیبا و گرشگری این مسیر بازدید داشته باشند و می تواند ظرفیت گرشگری را در خوزستان افزایش دهد.
وی گفت: مدیران و مسئولان خوزستان نباید نسبت به بهبود شرایط در استان بی تفاوت باشند و باید برای توسعه و پیشرفت آن نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته آمار و اطلاعات بیان کرد: افرادی که در حوزه آمار و اطلاعات کار می کنند باید به گونه ای در تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات استان کار کنند که در کنار برنامه ریزی برای آینده خوزستان امکان برنامه ریزی برای ایجاد زندگی مرفه نیز وجود داشته باشد.

حاجتی افزود: تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات درست از خوزستان می تواند در جذب اعتبارات و انجام پروژه های مفید در این استان نقش بسیار زیادی داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال با آمار و ارقامی که در چند سال گذشته جمع آوری شده ، بر خلاف برخی استان ها که اعتبار عمرانی آنها در بودجه امسال 8.5 درصد کاهش داشت این اعتبار در خوزستان 18 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین موفق شدیم که سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بحث گرد و غبار برای خوزستان جذب کنیم که با برنامه ریزی مناسب در بخش های مختلف از جمله کاشت نهال، خرید دستگاه های تصفیه هوا در بیمارستان ها، مجهز کردن ایستگاه های هواشناسی و مجهز کردن فرودگاه ها به منظور برقراری پروازها در زمان وقوع گرد و غبار صرف می شود.

حاجتی ادامه داد: باید به گونه ای در حوزه آمار و اطلاعات کار شود که با کمترین اعتبار بتوانیم بهترین بهره وری و برنامه ریزی را در خوزستان داشته باشیم.

28 مهر روز آمار و اطلاعات است که به مدت یک هفته به این نام نامگذاری شده است.

در این همایش از رابطان آماری در دستگاه های مختلف تجلیل شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار