معاون فرماندار قرچک:
معاون برنامه‌ری و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک گفت: استفاده آب شرب جهت آبیاری چمن در فضاهای سبز قرچک ممنوع است.
کد خبر: ۶۷۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 21 October 2018

اله بخش حبیبی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت پسماند و فضای سبز شهرستان قرچک اظهار داشت: شهرداری قرچک با همکاری اداره محیط‌زیست و نمایندگان دیگر ادارات مرتبط در قالب کمیته‌ای نسبت به جانمایی مکان‌هایی برای تخلیه نخاله اقدام و سپس از طریق رسانه و فضای مجازی و نصب بنر به عموم شهروندان شهرستان قرچک اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و پلیس محترم راهور با همکاری اداره محیط‌زیست و شهرداری نسبت به شناسایی کامیون‌های حمل نخاله که از خارج شهرستان اقدام به حمل و تخلیه نخاله در اطراف معابر اصلی شهر به‌غیراز محل‌های مشخص‌شده می‌نمایند برخورد قانونی و قاطع انجام پذیرد.

حبیبی تأکید کرد: با توجه به اهمیت جمع‌آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی در سطح شهرستان، اداره شبکه بهداشت درمان نسبت به ساماندهی پسماندهای بیمارستانی و نظارت بر شرکت پاک زیست اقدام لازم کند و با درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی متخلف برابر ضوابط و مقررات قانونی برخورد کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک اظهار کرد: با توجه به شکایت‌های مردمی مبنی بر آلودگی زیست‌محیطی ایجادشده سکوی بارانداز زباله، شهرداری با هماهنگی محیط‌زیست شهرستان درزمینهٔ پیش‌بینی مکان جدید و جابجایی سکوی بارگیری زباله اقدام کند.

وی افزود: نظر به اینکه همه‌ساله در پایان فصل برداشت محصولات، کشاورزان منطقه اقدام به سوزاندن پسماندهای کشاورزی می‌نمایند و این امر موجب ایجاد مخاطرات زیست‌محیطی و نامطلوب کردن کیفیت هوای منطقه می‌گردد، اداره جهاد کشاورزی ضمن آموزش به کشاورزان منطقه نسبت به جلوگیری از پسماند سوزی و ضایعات سوزی اقدام لازم معمول و روش‌های جدیدی جایگزین کنند.

حبیبی تأکید کرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال تشدید پدیده وارونگی هوا، سازمان محیط‌زیست شهرستان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشکیل اکیپ گشت و کنترل ضایعات سوزی در سطح شهرستان اقدام کند.

معاون فرماندار قرچک تصریح کرد: با توجه به تأکیدات کارگروه فضای سبز استانداری تهران و علی‌الخصوص استاندار تهران مبنی بر ممانعت از کشت چمن به دلیل مصرف آب زیاد، شهرداری قرچک نسبت به کاشت گونه‌های درختان کم آب و تطبیق با وضعیت اقلیمی شهرستان اقدام کند.

وی گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان‌های قرچک و ورامین نسبت به تهیه ۲۲ هزار اصله نهال از گونه‌های کم آب برای روز درختکاری در فصل مربوطه به‌منظور تحویل به شهرداری و دهیاری‌ها در سطح شهرستان اقدام کند.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های گذشته و کمبود منابع آب در سراسر کشور علی‌الخصوص آب شرب مصرفی شهرداری با همکاری سازمان آب و فاضلاب نسبت به بررسی و شناسایی فضاهای سبز که احتمالاً از شبکه آب شرب استفاده می‌گردد اقدام کند و در اسرع وقت درزمینهٔ جداسازی سیستم آبیاری از شبکه آب شرب تدابیر لازم به عمل آورد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک بیان داشت: شهرک صنعتی و اداره محیط‌زیست با توجه به آئین‌نامه اجرایی شهرک‌های صنعتی مبنی بر ایجاد فضای سبز، نسبت به رعایت توسعه فضای سبز ۱۰ درصدی در داخل واحدهای تولیدی و ۱۵ درصدی فضای بیرون شهرک صنعتی اقدام کند.

گفتنی است جلسه ستاد مدیریت پسماند و فضای سبز شهرستان قرچک به ریاست اله بخش حبیبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار