این خبرگزاری از صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح و لوایح و نطق و تذکرات اعضای این شورا گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 21 October 2018

به گزارش تابناک : پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز با نطق پیش از دستور فتح‌اله معین در ساختمان دروازه دولت شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی در نطق خود با اشاره به افزایش جمعیت کشور، اظهار کرد: برای مدیریت نیازهای این جمعیت رو به رشد نیاز به کنار هم قرار گرفتن دانش، علم و تجربه است، اقدامات بدون برنامه در کشور باعث شده تا با مشکلاتی دست به گریبان باشیم که وضع اقتصادی موجود نمونه آن است که اگر تلاش بیشتری شده بود زندگی مردم بهتر شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که عدم برنامه‌ریزی مناسب در استان اصفهان نیز مشهود است، بیان کرد: از طرفی گفته می‌شود زاینده‎رود به دلیل خشکسالی آب ندارد در حالی که سازمان هواشناسی معتقد است میزان بارش‌ها نسبت به 20 سال اخیر تنها 30 درصد کاهش داشته است، پس نمی‌توان همه دلایل خشک شدن رودخانه را به خشکسالی ربط داد.

وی بهبود وضعیت رودخانه را در گرو برنامه‌ریزی صحیح برای زاینده‌رود دانست و تصریح کرد: تجربه سفر سمن‌ها به حاشیه رودخانه زاینده‌رود نشان داد که اگر مدیریت به مردم واگذار شود با تعامل بیشتری می‌توان موضوع را مدیریت کرد.

مخالفت معین با بازچرخانی آب و یادآوری وعده روحانی

معین با بیان این که جلوی ضرر را  از هرکجا بگیریم سود کردیم، عنوان کرد: با این که 15 سال است عملیات احداث سد و تونل سوم کوهرنگ آغاز شده و اما وضعیت امروز آن تعریفی ندارد، بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح باید جلوی ضررهای بیشتر این قضیه را گرفت.

وی با اشاره به طرح بازچرخانی آب که از سوی استاندار اصفهان مطرح شده است، معتقد است این طرح آن طور که انتظار آن می‌رود توانایی حل مشکل ندارد، تاکید کرد: به عنوان متولیان مدیریت شهری برای احیای رودخانه و جلوگیری از خسارات ناشی از خشکسالی که شامل فرونشست زمین نیز هست، آماده هرگونه کمک هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان نطق خود، یادآوری کرد: با معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص زاینده‌رود جلسه‌ای داشتم که وی دستور تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود را با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسؤول صادر کرد، البته رئیس‌جمهور نیز پیشتر قول احیای زاینده‌رود را پش از احیای دریاچه ارومیه به مردم ایران و اصفهان داده بود.

توضیحات نصراصفهانی در خصوص بیانیه جنجالی

علیرضا نصر اصفهانی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: ورزش علاوه بر جسم بر روح و روان آدمی نیز اثر می‌گذارد، ورزش در ایران باستان، در رشته‌های تیراندازی، کوهنوردی و شمشیربازی به صورت جدی دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: افزایش سطح آگاهی جامعه یکی از وظایف مدیریت شهری است که در خصوص مزایای ورزش و یادآوری آن به مردم باید تلاش کنیم، باید در زمانی مشخص تعداد ایستگاه‌های ورزشی شهر را به 200 عدد برسانیم، امروز بسیاری از مردم شاهدند اگر فردی از میانسالی عبور کرده و بدنی سالم دارد این بدن سالم را به دلیل ورزش و تغذیه سالمی که داشته، به دست آورده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، عنوان کرد: کشورهای دیگر بسیار جدی‌تر از ما وارد مقوله ورزش شدند و مانند آب و نان به آن توجه دارند، یکی از مشکلات امروز ما کم تحرکی نسل جوان و عدم ورزش  است، باید با استفاده از تمامی امکانات موجود در شهر نسبت به ارائه ارزان ورزش مبادرت کنیم، چنانچه در این مورد قصور کنیم خسارات شدیدی را به آینده کشور وارد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: حمایت از باشگاه‌های ورزشی باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که نقش جدی در نشاط اجتماعی دارند، باید تیم‌های موفق مورد حمایت مدیران استانی و محلی قرار بگیرند، تیم‌های محلی نیز باید مورد توجه جدی مدیران باشند.

نصراصفهانی یادآوری کرد: اصحاب رسانه ارادت من به خودشان را می‌دانند، اگر در روزهای گذشته اگر انتقادی از من شنیده شده مخاطبش کسانی هستند که همیشه از کاه کوه می‌سازند و دچار بداخلاقی رسانه‌ای هستند.

وی اظهار داشت: با سپری شدن نخستین سال مدیریت شهری جدید، با حفظ استقلال در ماموریت‌های محوله امور شهروندان را هرروز بهتر از دیروز به پیش می‌بریم و هرگز راه و مسیر خود را که خدمت به مردم است، گم نخواهیم کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان نطق خود، خاطرنشان کرد: باتوجه به شروع سال تحصیلی و نیاز مبرم دانشجویان و دانش‌آموزان به سالن مطالعه، باید مشکلات این سالن‌ها رفع شده و ساعت استفاده از این سالن‌ها بیشتر شود.

تذکر روشن در خصوص تعیین تکلیف جمعه بازار کتاب

فریده روشن نیز در تذکر امروز خود با اشاره به کمبود نیروی انسانی و عدم تناسب تخصص و توان نیروها با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بیان کرد: نیروها با در نظر گرفتن تخصص به کارگیری شوند و از توان آن‌ها به بهترین وجه استفاده شود.

وی با بیان این که در برخی مراکز به بهانه تغییر مدیر، با رکود فعالیت رو به رو بودیم، تصریح کرد: با سیاست واحد سازمانی باید از این چالش جلوگیری کرد، بهینه‌سازی تالار هنر و  تعیین تکلیف جمعه بازار کتاب نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

خواسته شهردار، افزایش قیمت بلیت اتوبوس بود

در ادامه صحن علنی امروز شورا، مجمع عمومی اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نیز برگزار شد که قدرت‌اله نوروزی با بیان این که برطرف شدن مشکلات اتوبوسرانی در دستور کار شهرداری است، راه‌اندازی 2 خط جدید اتوبوس برای ارائه خدمات به مناطق محروم نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به نارضایتی‌های اخیر در سازمان اتوبوسرانی، تصریح کرد: این نارضایتی به دلیل تاخیر 21 روزه در حقوق معوقه بود، البته در روز نارضایتی حقوق کارکنان به حسابشان واریز شده بود، البته دلیل تاخیر در پرداخت حقوق، پرداخت 3 میلیارد پاداش سالیانه و یک میلیارد تومان بیمه مرداد ماه بوده است.

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش شدید قیمت‌ها از اعضای شورای شهر اصفهان خواست تا در خصوص نرخ بلیت اتوبوس بازنگری صورت گیرد چرا که با نرخ 700 تومانی بلیت نمی‌توان لاستیکی که 4 برابر افزایش قیمت داشته است را خریداری کرد.

وی با اشاره به خرید 50 دستگاه اتوبوس جدید و 30 اتوبوس بازسازی شده، خاطرنشان کرد: 30 اتوبوس دیگر نیز در دست بازسازی است، تفاهم‌نامه خرید 300 دستگاه اتوبوس جدید نیز منعقد شده است که 50 درصد آن را دولت تامین کرده، 30 درصد از طریق تسهیلات بانکی و 20 درصد از طریق شهرداری پرداخت خواهد شد و با این حساب تا 2 سال آینده کل ناوگان اتوبوسرانی نوسازی می‌شود.

نوروزی ادامه داد: ایجاد تراموا از میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی در دستور کار است، اگر بتوانیم اتوبوس‌های برقی را نیز به شهر می‌اوریم که نیازمند زیرساخت‌های خود است، تا کنون 200 اتوبوس نیز برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

نرخ کرایه سرویس مدارس گران شد

در جلسه امروز هم چنین افزایش 12 درصدی نرخ کرایه ماهیانه سرویس مدارس نیز مورد بررسی قرار گرفت. فتح‌اله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این خصوص معتقد بود که نرخ‌ها باید به صورت مقتضی به اطلاع والدین برسد و سازمان تاکسیرانی نیز با نظارت بر سرویس مدارس و شناسایی رانندگان متخلف، از فعالیت آن‌ها در سال آینده جلوگیری شود.

در نهایت این لایحه با 10 رأی موافق و یک رای مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار