مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان با اشاره به انتقال بساط‌گستران کهنه فروش پیاده‌راه اکباتان به محوطه نظربیک به‌صورت موقت، خاطرنشان کرد: با همکاری و اقدامات کارشناسی شده سازمان ساماندهی مشاغل شهری تعداد بازار روز‌ها برای تمامی دستفروشان و بساط‌گستران سطح شهر همدان جانمایی و افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۷۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 22 October 2018
حسین مردانی از اجرای ۱۴ حکم تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۴ حکم تخریب و ۸۷ حکم پلمب صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط واحد اجرای احکام انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مردانی جمع‌آوری بیش از ۸۳۹۲ مورد سدمعبر توسط واحد رفع سدمعبر را از دیگر اقدامات این اداره دانست و اظهار کرد: ۳۱۲۷ مورد صدور اخطاریه، ضبط لوازم، ابزارآلات و جمع‌آوری بیش از ۲۶۷ مورد مصالح ساخت‌وساز غیرقانونی توسط واحد کنترل ساختمان، اجرای ۱۴ حکم تخریب و ۸۷ حکم پلمب صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط واحد اجرای احکام، اخذ ۷۵ مورد حکم تخریب، ۱۳ مورد حکم پلمب و ۱۳۴ مورد تشکیل پرونده توسط واحد فنی از اقدامات ۶ ماهه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان است.

وی تصریح کرد: در این مدت واحد رفع سدمعبر اقدام به جمع‌آوری دستفروشان و بساط‌گستران گنجنامه و ساماندهی آن‌ها در بازارچه بوستان شهید ساعی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال ۲۰۱۸ و نیز در پیش بودن برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTI) در آبان‌ماه و نیز مطالبات عموم شهروندان دستفروشان و بساط‌گستران میدان آرامگاه باباطاهر، بلوار فرشچیان، میدان حضرت امام (ره)، میدان آرامگاه بوعلی به صورت کامل جمع‌آوری و پیاده‌راه اکباتان و بوعلی در ساعات روز پاکسازی شده است، ضمن اینکه چرخی‌های میوه فروش خیابان شهدا و باباطاهر نیز ساماندهی شده‌اند.

مردانی به انتقال پرنده فروش‌ها به مکان در نظر گرفته شده در محوطه پشت ترمینال سابق همدان اشاره کرد و افزود: دیوارکشی این محوطه برای بازارچه پرنده فروش‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی به اقدامات واحد کنترل ساختمان اشاره و اظهار کرد: گشت‌های سیار خودرویی و موتوری به‌صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه اقدام به کنترل ساخت‌وساز‌های غیرقانونی در محدوه، حریم و باغات حاشیه‌شهر کرده و با عوامل ساخت‌وساز غیرمجاز بدون اغماض و تبعیض برخورد خواهند کرد.

مردانی یادآور شد: مجری تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، واحد رفع سدمعبر و کنترل ساختمان است که انجام هر چه بهتر این قوانین نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، بهداشت، اصناف و نیز عموم شهروندان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار